diumenge, 30 d’agost del 2015

VIA ITACA + TINTIN A LES MOLES

DISSABTE, 22 D’AGOST

És molt probable que aquesta sigui la darrera activitat d’aquestes vacances, dimecres torno a la feina i decidim anar a una zona que no visitem gaire pels quilometres que cal fer par anar-hi. També vull aprofitar que aquests dies estic a la platja amb la família i per tant m’estalvio uns quilometres

Anem a la zona dels Ports i aprofitar per fer alguna de les clàssiques de la zona
El lloc de trobada és diferent, però no el horari i a les set del mati ens trobem amb el Lluis a Cunit i enfilem autopista avall direcció Tarragona.
A les 9 estem a Horta de Sant Joan on ens aturem per esmorzar i amb la mosca darrera l’orella pel aspecte amenaçador que té el cel.

A les deu ja estem al pàrquing de les Moles del Don, estem mosques perquè ha començat a ploure i no sabem que fer, però ja que estem aquí , millor aprofitar-ho.
Sortim direcció els Estrets amb l’objectiu de fer una via a les Moles, la Itaca i una altre a les Grosses

Com a ressenya portem el llibre del Ports que actualment ja esta molt desfasat però dona una idea aproximada de la situació de la via i comencem l’escalada. Avui comença el Lluis però d’entrada ens equivoquem i en lloc de començar per la via ho fem molt més a l’esquerra per la via “pasion per la birra”, que ja d’entrada ens posa les piles, carai amb els cinquens!!. Per sort mentre pugem uns companys estan rapelant just al costat i ens assessoren i orienten per retornar a la via que volem fer amb un petit flanqueig a la dreta molt fàcil.

La segona teòricament és de cinquè grau, però compte, al no tenir costum d’escalar en aquest conglomerat és fa estrany progressar i vas com si aixafessis raïm, tot i així la tirada és molt maca.

La tercera segueix igual i va cercant el millor camí per superar les petites vaumes que hi ha.
La quarta té un primer tram de paret però aviat s’ajeu i els darrers metres són per arribar als arbres entres pedres soltes.
Decidim baixar a peu creient que caldrà fer un  ràpel final però ara hi ha un cable d’acer i uns graons que permeten baixar amb comoditat fins el terra.

Aquí cal decidir si anem a les Gronses o que fem, i finalment decidim anar a fer la via Tintin a les Moles que segons diuen és més fàcil però molt bonica de fer.

Amb un petit flanqueig a la dreta ens presentem al coll que hi ha a l’altura de la primera reunió i d’aquí en dues tirades arribem al cim. Cal dir que les dues tirades són molt boniques amb un grau força suau i molt ben assegurades.

Aquesta vegada decidim baixar fent rapel directes fins el peu de via.

Arribem al cotxe i sense aturar-nos a Horta marxem direcció Cunit on acabem l’activitat a una hora força correcte, encara tindré temps de sortir a la platja amb la familia..

J. ESTRUCH.

1. I no fa molta calor per allà? no sé però tinc molt interioritzat aquesta zona com a zona d'hivern...però veig que vaig molt errat.
    Enhorabona unbon doblet de vies.

1. Hola Jaume, la calor va respectar-nos i encara barem tenir sort de no mullar-nos.
      Mentre escalavem sentiem els trons per la zona de Terol però per sort no van entrar als Ports.
      Per cert felicitats per les activitats que has fet aquest estiu amb la familia. un a bona passejada.
      Salut i bones escalades.
      Josep.

2. Hola! Una pregunta, per fer la reunió hi han parabolts? Important per saber si cal matetial per R. Moltes gràcies!

1. Hola Jordi,
      Fa molt de temps, però crec recordar que totes les vies esta completament equipades.
      La baixada es fa per una canal sortint de la Tintin a la dreta segons vas pujant.