dilluns, 27 de març del 2023

VIA NORMAL AL CAVALL

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023

Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem coincidit en alguna sortida i la conversa va derivar al Cavall Bernat de Montserrat, on ell tenia posat l'ull per pujar-hi despres de fer algun intent sense aconseguir-ho.

Resultat, que varem sortir amb el compromis d'acompanyar-lo en el seu objectiu.

Unes setmanes despres, va proposar anar-hi però tenia el dia compromes i varem quedar que en la primera oportunitat d'anar-hi l'aprofitariem.

Aquesta setmana tinc que sortir el dissabte per tenir compromisos familiars el diumenge i li proposo a mitja setmana d'anar-hi.

El dissabte quedem a les vuit al bar de l'Angelita, no tenim presa i fem el cafe preceptiu amb el Gines que per compromisos , no pot acompanyar-nos.

El dia no sembla dolent, tot i que la meteo diu que fara un xic de vent i una temperatura continguda.

Per fer més temps, pugem a esmorzar al Bruc, veurem als companys i allargarem la sobretaula. Finalment sortim tocades les deu cami del Monestir.

Mentre esmorzem li proposo pujar per la via Gam, que fa molts anys que no he fet i ens estalviem fer la tirada “sabonosa “ de la normal.

Arribats al coll del Cavall, ja veiem que el vent ens fara patir, és molt ratxejat i fret, a més , el "sombrero" de Montserrat no ha marxat això vol dir fret !!!. Però no vull que torni a casa seva amb un altre intent frustat i decidim continuar.

La primera tirada, no te cap problema, ajaguda i facil fins l'arbre i un xic més vertical fins la reunió sota la paret.

La segona, amb el vent i el fret (no hi toca el Sol fins la tarda) costa de sentir els dits però ara hi ha un parabolt i un espit per protegir el flanqueig d'entrada a la reunió, una vegada a la reunió segueixo flanquejant ja per la via Gam amb passatges de A0 fins que arribo a un punt on hi ha un espit amb la plaqueta trencada, (no he pensat en agafar cordinos petits, creient que la via estava equipada). No recordo portar res l'altre vegada que vaig fer-la, però fa molts anys. (despres al Bruc mentre fem la cervesa els companys amb qui parlo diuen que fa anys que la plaqueta es trencada i cal posar un petit cordino).

Al no portar-lo demano al Antonio que em recuperi i torno amb la cua entre les cames, però no estic disposat a rendir-me i em quedo a la reunió de la via Normal.

Aqui recupero al company i no ens queda altre que fer la Normal si volem pujar avui, (també tenim la via Montesinos però desconec com esta de protegida), la Normal al menys hi tenim segur les escarpes i tan sols cal mirar be on poses els peus per no relliscar.  Supero el diedre sense relliscar però anant molt en compte.

Ua vegada sobre la berruga, recupero al company mentre penso si es bona idea seguir pujant. Les ratxes de vent a voltes son fortes i em fan perdre l'equilibri.

L'Antonio arriba a la reunió i em preparo per fer la tercera tirada, per evitar les ventades , en lloc de sortir recte a munt vaig a la dreta per protegir-me dels cops de vent que venen del Nord i poc a poc vaig pujant fins el cim.

Al cim trobo un escalador que ha pujat per la Punsola i li faig un bon ensurt al saludar-lo, no esparava ningú !!!.

Recupero a l'Antonio mentre ells comencen les maniobres de baixada. Per sort estem al cim i podem ajudar-los a recuperar les cordes perquè amb el vent i el fregament, les cordes no corren

Nosaltres estem el temps just per fer les fotos de rigor, (l'Antonio no pot baixar sense fer-se la foto cim tan desitjada) i baixem rapits, pero de les “P's” que hi ha més avall del cim.

Tenim sort que atrapem als companys al segon rapel i ens deixen el rapel instal:lat amb les seves cordes.

Una vegada al terra ens acomiadem, ells baixen per la canal del Cavall i nosaltres tenim el cotxe al Monestir.

Objectiu aconseguit, l'Antonio a pujat al Cavall, però ara em queda un nou obtectiu per mi, acabar la Gam, (no m'agrada deixar les coses a mitges), però aixó sera un altre dia.

Ara baixem al Bruc per fer la cervesa de rigor.

NOM.......................................... Normal

APERTURISTES ..................... J. Boix, J. Costa, C. Balaguer

COMPANYS DE CORDA ......... Antonio Gea

MATERIAL................................ 10 cintes, Joc Camalots mitjans (0,75 a 3)