dijous, 1 de juny del 2023

VIES HAVER-LA AILA + AUGUSTA

DIMECRES, 31 DE MAIG DE 2023

Avui sortim un xic aviat perquè som tres i volem fer una via a l' Alt Urgell on les previsions no donen gaire marge de temps abans la plogui, però tot esmorzant la veu dels mes assenyats comença a fer el run run, (que si es just el temps !!!, que si som tres i trigarem !!!, que si ploura !!! ). Total !!! que som tres i la majoria guanya........... canvi de plans i a cercar un nou objectiu per avui.

Com sempre quan venim rebotats del Pirineu o pre Pirineu acabem fent campanya a Sant Llorenç de Mongai, (el nostre refugi !!!), i ahir vaig veure unes piulades que parlen d'una nova via a la Paret del Pont que els comentaris deixen bé, a més els aperturistes sempre deixen les vies en perfecte estat de revisió. Per tant tot i que no m'agrada anar a vies acabades de sortir del forn, ens decantem per anar-hi, esperant no trobar-hi gaire personal.

Primer aturada a Cal Pere per esmorzar i  directes al pont per aparcar-hi.

A peu de via no hi ha ningú, hem estat de sort !!!.

La primera tirada es veu trencada i amb roca no gaire fiable, però una vegada posats , aquesta es millor del que sembla i a més esta ben assegurada amb químics. La tirada es bonica i estetica per dins d'un marcat diedre, acabat aquest cal caminar fins un gran bloc on hi ha la reunió. Aquesta feixa és la mateixa que agafem per anar a la via de l' Amadeu, per tant si volem saltar-nos la primera tirada podem arribar a la reunió caminant.

A la reunió veiem uns companys que estan començant la via de l' Amadeu.

La segona tirada, d'entrada supera un petit mur i va a cercar uns desploms vermellosos on veiem des de la reunió un gran pont de roca llaçat, la reunió la farem en una petita vauma just sota els desploms.

La tercera tirada comença amb un passatge dur però ben assegurat, com més a l'esquerra ens el agafem millor roca trobarem, superat el desplom entrem en el diedre més cridaner d'aquest costat de paret, el superem i sortim per la dreta una vegada acabat, per sobre un petit mur i una rampa de terra que ens deixa a la reunió.

La quarta tirada ens dona dues opcions, per l'esquerra de la reunió una placa tombada o recte a munt per sobre la reunió, (amb xapes verdes), que es la variant “La Meiga”, nosaltres com que som un xic masoquistes escollim la variant.

Un tram molt vertical i ben assegurat amb la dificultat mantinguda i on  a més d'apretar, cal mirar on poses els peus i les mans, la presa es bona i no s'ha trencat res, però te mal aspecte, per sobre cal caminar un xic per arribar a un petit mur que no sembla res però que presenta el pas més difícil de la via, després d'uns intents ha calgut posar el peu a la baga per a superar-lo. Per sobre uns pocs metres i trobarem la reunió.

La següent tirada comença caminant amb un petit ressalt de roca abans d'arribar a la reunió, nosaltres no la hem fet, però després la corda pesa massa per a progressar, millor fer-la.

El darrer tram comença per un petit diedres molt vertical que podrem passar si arribem a agafar-nos a un arbre llaçat que hi ha per sobre, després en lleugera diagonal ascendent a l'esquerra per entrar a l' aresta final per sobre d'un gran bloc després, per sobre uns metres caminant i el diedre final per sortir a la carena cimera.

Ja som dalt, però es aviat per anar a fer la cervesa i proposo als companys d'anar a fer la via “Augusta” que no he fet.

Mentre recollim material, els companys de la via de l' Amadeu marxen i ens quedem sols a la paret.

Baixem fins el coll i per les cadenes baixem fins a peu de via, en aquesta fondalada fa molta calor i a voltes la cadena crema de veritat.

La primera tirada , amb molt bona roca, es mantinguda en el seu grau i tan sols a prop del final hi ha un passatge més dur on cal tibar de valent, la roca tot i que en algun punt sembla trencada, esta molt sanejada i et permet apretar.

A la reunió, per quòrum decidim sortir per la via “de l' Amadeu”, fa molta calor i a més la resta de la via “Augusta” fa poc temps que vaig fer-la.

Baixem fins el cotxe i per whassap veiem que tenim a d'altres companys dinant a Sant Llorenç de Mongai i ens hi apropem per fer la cervesa amb ells i comentar les respectives sortides.

De camÍ a casa ens ha agafat la pluja.

NOM................................................. Haver-la aila

APERTURISTES.............................. J. Mª Escart, A. Sans, J. Godoy

COMAPNYS DE CORDA ................ Eduard Quiles, Ramon Barceló

MATERIAL....................................... 14 cintes

DIFICULTAT...................................... 6a/Ae

NOM................................................. Augusta (sortida Amadeu)

APERTURISTES.............................. J. Mª Escart, A. Sans, J. Godoy, A. Ribes, L. Olondiz