dimarts, 25 de gener del 2022

CLOSCAMOLL + AIGUA I TABAC

DIUMENGE, 23 DE GENER

Aquesta setmana aprofitant que els companys de Vilafranca no coneixen la zona tornem a fer una visita a la Baell però aquesta vegada en lloc de deixar el cotxe a la Cova de Ribes els proposo coneixer l'altre camí per arribar al Barricó.

Tenim dubtes de quin es el millor cami per arribar-hi.

Avui dia , com estan les pistes , crec que millor es anar per baix, però calia provar-ho. (una de les anteriors vistes que vaig fer-hi , la pista era completament coberta darbres caiguts per una tormenta i va esser un calvari arribar-hi)

Ara amb maquines de desforestar treballant-hi, és molt millor el cami que ve de la Cova de Ribes.

Arribats a lloc ens repartim en dues cordades, el Pera ,l'Angel i el Josep aniran a la via Cotaca i la Isabel i jo li proposo d'anar a provar la “Closca moll”.

Arribem a peu de via i de bens egur no es una via de consum ordinari, l'entrada esta coberta d'esbarzers i molsa...... ufff!!!.

L'entrada es llisa i patrinossa amb les assegurances força lluny que t'obliga a apretar de valent, sort que portem algun flotant que ens ajuda en algun aleje, però ja veiem que anem justos de material. En la tercera tirada es veu que cal portar estris a dojo i decidim fer tan sols la primera tirada.

Una vegada al terra i per no coincidir amb els companys ens posem a la via “ Aigua i tabac” que ja he fet dues vegades però que no m'importa repetir, ja que considero que és de les més interessants de la zona.

La primera tirada, em costa més del que recordaba, uff !!!, el pas dels sostre abans d'entrar a la reunió m'ha costat molt per arribar al forat salvador. La tirada esta ben assegurada amb onze parabolts, però és una tirada molt atletica i exigent.

La segona tirada, segueix la mateixa tonica, amb dos trams potents , un al principi per entrar en un diedre i un segon per arribar a la reunió. La tirada també crec recordar que te onze assegurances.

La tercera tirada és més curta i no tant potent, tan sols te dues assegurances i te la reunió al final del cable que resegueix la base de la darrera placa on hi ha la ultima tirada.

Aqui trobem als companys que han decidit fer alguna de les tirades que hi ha en aquesta bona placa.

Mentre fem la darrera tirda ells comencen la baixada i ens trobem de vell nou a peu de via. Ja és hora d'anar a fer la cervesa.

Com que hi ha gent que no vol fer la tornada pujant la costeruda canal, ens repartim. Uns anem a buscar el cotxe mentre els altres baixen caminant fins la cova de Ribes on els recollirem al baixar i tots plegats a fer la cervesa a Ripoll.

NOM...................................... Closcamoll

APERTURISTES................... J. Hernando , F. Contreras

COMPANYS DE CORDA...... I. Notivoli

MATERIAL............................. 15 cintes (joc de camalots, estrep, ganxo)