DISSABTE, 11 D'ABRIL
Un nou cap de setmana on tan sols puc fer alguna matinal i per si fos poc , per el diumenge la previsió es dolenta arreu de Catalunya.
Solució, sortir el dissabte .
Quan s¡apropa el cap de setmana començo amb la ronda de trucades per trobar company i el “Mam” s' apunta, ( a ell sempre li va be, fer aquestes sortides curtes i tornar aviat a casa), quedem en trobar-nos a ca l'Anna tot esmorzant.
Mentre esmorzem van arribant companys i finalment som quatre els companys que decidim fer una escapada.
Com que el Carles també s' ha apuntat i es una persona que li agrada conduir rapit proposem anar a Sant Llorenç de Montgai per fer la darrera via oberta a la Formiguera.
El Mam ja la va fer just el dia que van dir-nos que era oberta, quasi troben als aperturistes penjats a la paret !!!.
Però diu que aquell dia al no conèixer que es trobarien va fer una escalada mes conservadora, avui ja podrà forçar-la més.
Farem dues cordades, davant anirem el Mam i jo i a la cordada de darrera el Josep i el Carles.
La primera tirada comença per un terreny amb roca no gaire bona els primers metres però aviat aquesta millora i molt, sobretot amb la bona neteja feta i la bona protecció que hi ha. Trobarem nou parabolt i dos pitons a la tirada, el primer tram de 6b que jo he fet amb A0 i la resta de cinquè i cinquè superior.
La segona tirada es curta, uns quinze metres, comença amb un tram explosiu que es pot fer amb A0 per després seguir una fissura vertical amb molt bons cantells fins arribar a l'altura d'una petita feixa que seguirem a l'esquerra fins la reunió.
La tercera es la mes bonica i equilibrada de la via, també la mes llarga, uns trenta metres.
Comença amb un flanqueig ascendent a l'esquerra per anar a cercar un petit esperó que remuntarem recte a munt fins el cim. Està assegurada amb onze parabolts i presenta una dificulta de 6a amb un tram un xic mes picant quasi al final del recorregut.
Una vegada al cim anem caminant per la carena en direcció a llevant fins trobar el rapel de la via Verd Glas que amb trenta metres ens deixa a peu de via.
Ara ja anem justos de temps i decidim marxar.
Arribem al Bruc a les tres de la tarda, tinc el temps just de fer la cervesa amb els companys i marxar a casa per complir amb els deures familiars.
J. ESTRUCH
DADES DE LA VIA
NOM........................................ Laura Novo
APERTURISTES..................... J. Casas, J. Gutiérrez, M. A. Garcia, J. Baños
CORDADA............................... Josep Aiguade, Josep Estruch
MATERIAL.............................. 12 cintes
DIFICULTAT............................. 6b/A0



Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada