diumenge, 16 d’octubre del 2022

CHEROKE EXPRES

DIJOUS, 13 D'OCTUBRE

Aquesta setmana, amb el dimecres de festa pel mig, estem tots disperstas i jo faig una crida atipica per sortir el dijous.

Com sempre hi ha companys que m'ofereixen fer sortides mes o menys interessants, però aquesta vegada n'hi ha una que em fa il·lusió , sortir a escalar amb en Ramon Barcelo amb qui fa molt de temps que no coincideixo.

Anem fent propostes de possibles objectius, fins que no se per què surt la possibilitat d'anar a escalar a Canalda, on ell no hi ha escalat mai.

A mi em fa gracia escalar pel Solsones i aprofitar per buscar algun bolet. Ja tenim objectiu.

Al no haver escalat mai a Canalda, conve fer quelcom assegurat, no es qüestió d'espantar-lo de bones a primeres. Li proposo dues vies, “la dels jubilats” que mes aviat es una pasejada vertical i la “Cheroke Expres” que és de les poques vies aquipades que podem trobar a Canalda.

Jo ja l'he fet, però mirant el Bloc veig que ja en fa due anys, ja es moment de repetir-la. A més han afegit una tirada al recorregut per no coincidir amb la via del Xuxe.

Aquesta vegada hem quedat en trobar-nos a Collbató on deixem un cotxe i marxem direcció Solsona per fer un esmorzar.

Arribem al parquing i tenim la paret completament tapada per la boira, però fent cas al Meteoblue creiem que marxarà i sense pensar-ho sortim direcció a la paret.

El peu de via , que encara recordo amb claredad no ens costa gens de veure, però la boira segueix, per sort no fa fred i ens posem en materia.

La primera assegurança esta un xic alta i amb roca no gaire bona, però i arribem sense problemes, la resta de tirada amb algun A0 per superar alguna bauma, (no som tan elastics com erem abans i costa pujar les cames). La tirda esta equipada i tan sols hem posat un camalot petit per protegir un tram on la distancia entre assegurances era massa llarga.

Hem errat al arribar a la reunió i hem cabat a la reunió de la del “Xuxe” però veient la segona tirada aviat ens hem adonat de la marrada i hem rectificat.

Ara si, ja estem en la linea correcte i veiem les assegurances més properes.

La segona tirada comença amb un pas potent per entrar en un diedre que cal seguir fins trobar un parabolt a la paret de l'esquerra, cal pujar per aqui i fer un pas complicat perque no hi ha quasi presa de ma bona per sortir del mur vertical i agafar una rampa que acaba en uns arbres on trobem una corda per entrar a la reunió.

La tercera tirada, per mi la millor de la via, comença amb un tram de terra fins arribar a un parabolt on es interessant netejar-se les soles per evitar relliscades per culpa del fang, (la terra esta molla i toba). Despres cal flanquejar a la dreta per posar-se sobre la vertical de la reunió i seguir les assegurances recte amunt, un tram mantingut i bonic fins uns passatges picantons per salvar unes baumes, despres un tram divertit més suau amb un passatge d'encastament caracteristic. Superat aquest passatge cal anar a la dreta fins un arbre i pujar per una feixa fent , branques tracció, per arribar a la reunió.

La quarta tirada comença dificil per una placa llisa i vertical però aviat es tomba per començar un seguit de baumes que cal superar , alguna amb la sortida força dificil. Sauperada la darrera bauma un tram facil ens porta fins un pont de roca ennegrit per la pluja. Aqui l'altre vegada que vaig fer la via seguiem recte a munt fins una reunió que ens portava a la sortida de la via, però ara amb la nova tirada afegida cal anar a l'esquerra per una petita canal fins a trobar una reunió uns deu metres a l'esquerra.

La darrera tirada surt per un terreny brut fins trobar un parabolt que protegeix un petit mur, per sobre d'ell un diedre marcat ens porta fins una darrera reunió equipada per rapelar sota un desplom. Nosaltres ens hem saltat aquesta reunió per l'esquerra i hem anat fins un gran bloc que hi ha sobre, just al començament del bosc, on aqui si que ens hem desencordat definitivament.

De baixada i aprofitant que es temporada de bolets hem recollit rovellons i camagrocs per fer un bon apat.