dimarts, 22 d’octubre del 2024

VIA ABAT ESCARRÈ A COLLBATÓ

DIUMENGE, 20 D'OCTUBRE

Aquest diumenge ens hem apuntat al dinar de la trobada del Grup Cavall Bernat, una bona excusa per retrobar-nos amb companys amb qui no acostumem a coincidir.

Son unes trobades multitudinàries de companys d'escalada, on el principal problema es cercar un lloc tranquil per escalar. Totes les parets de la zona estan saturades d'escaladors.

El nostre propòsit per avui, és escalar i arribar a l'hora de dinar.

Al mati ens trobem la colla al Bruc i comencem a definir els nostres objectius i cordades.

Jo avui he sortit amb el Genis i li proposo anar de descoberta, ja sé que a ell no li fa molta gracia perquè normalment son zones amagades i poc trillades amb tot el que això comporta, (roca dubtosa, itineraris oblidats, aproximacions feixugues,....).

La proposta d'avui és anar a conèixer una zona en expansió i molt poc coneguda,la “Boira fua”. De fa temps tan sols coneixia l'existència de dos itineraris, el “Diedre Parola” i el “Diedre de la Barruntada” obertes l'any 2000 però que per la seva situació quasi no tenen ascensions.

Ara hi ha una nova tanda d'apertures que la donen més atractiu a la zona.

Anem fins el pàrquing dels “bombers” a Collbató perquè avui es diumenge i no podem aparcar al casc antic, si no volem rebre un “regal” de la Policia Local.

Sortim i anem fins el diposit d'aigua de Collbató per agafar la Drecera de Fra Garí que seguirem fins arribar quasi al Camí de les Bateries, uns metres abans d'arribar dalt agafem un camí recuperat que surt a la dreta , el camí de les Garrigoses que ens porta a mitja altura fins el cim del Serrat de les Garrigoses.

Una vegada creuem el torrent de Santa Caterina ja anem trobant alguna de les vies que cerquem. El primer es el Diedre Parola i just a la seva dreta veiem la que anomenen Agulla de l'Abat i encara mes a la dreta “l'Abadessa”. Ja tenim alguna via localitzada.

Com que avui es un dia de descoberta, escollim posar-nos a l'agulla del Abat i la única via que hi ha anomenada “Abat Escarrè”. Pujar aquí dalt ens ha costat tres quarts d'hora i tenim que pensar amb la baixada.

La entrada a la via és evident per un petit corriol que hi ha entre les dues agulles. El peu de via , incomode, però evident.

La via comença per un diedre /canal un xic trencat on caldrà assegurar-se en els arbres que anem trobant fins arribar sobre un petit contrafort. A l'esquerra i en mig d'una placa vertical veurem un parabolt, la continuació no es veu evident i un xic desplomada però finalment trobem l'entrellat del passatge, cal anar a munt i a l'esquerra per agafar unes preses bones que no es veuen i d'allà decantar-se mes a l'esquerra per sortir sobre el petit desplom. Superat el passatge veurem la reunió de dos parabolts, per sobre i un xic a l'esquerra.

La segona tirada és llarga, un primer tram vertical i amb roca bona fins arribar a un parabolt, uns cinc o sis metres per sobre nostre, després la dificultat baixa un xic però cal navegar i auto assegurar-se amb flotants fins arribar al cim del contrafort, on no hi ha res, cal baixar al collet per trobar un pitó que creiem que es la reunió.

Al cim hi ha una petita soca morta que ens pot ajudar a reforçar la reunió. (jo hauria posat un parabolt per reforçar-la més i fer més evident que és la reunió).

La tercera tirada es anar seguint la carena superant diferents bonys amb una dificultat màxima de quart grau, però sense assegurances.

Nosaltres hem fet dues tirades de 30 o 35 metres.

Ja hem acabat la via, recollim el material i comencem a remuntar per la carena, uns metres per sobre hi ha un passatge que ens permet anar a la carena de l'esquerra que es la del Diedre Parola i que es veu més net i que ens permet anar pujant fins a trobar el Camí de les Bateries, que agafem de baixada fins a tornar a trobar la “Drecera de Fra Garí” que agafem per tornar a Collbató.

A les 13,45 arribem al Pavelló on comença a animar-se la festa .