divendres, 26 de gener del 2018

ARESTA DELS GRILLONS

DIMECRES, 24 DE GENER

Aquest dimecres comença la rutina, el darrer mes he pogut sortir a escalar algun dijous , però ja està tot el que és bo s’acaba i a partir de demà torno a treballar els dijous. Per si fos poc diuen que s’acosta un canvi de temps per aquest cap de setmana o sigui que cal aprofitar aquests dies de bonança.
Amb en Solé decidim anar a Ager però aquesta vegada ens quedem a baix, als Grillons, hi ha una aresta oberta per en Luichy i el Toni que pot ser interessant i com que el Josep no hi ha escalat mai , serà una bona excusa.
Deixem el cotxe a l’ermita de la Pedra per tal de tenir-lo més a prop a la tornada , i emprenem el camí d’aproximació, (si deixem el cotxe al pàrquing de la zona d’esportiva, l’aproximació serà més curta).
Passem per sota del inici de la via Divertimento del company Remi i de la via “Contigo pan i cebolla”  i baixem per una canal fins la zona d’esportiva.

La via comença just per l’embut de la canal on hi ha una corda fixa.
Els primers metres son fàcils i els fem sense encordar-nos , a la dreta de la corda.
A la segona tirada ja es veuen les assegurances, hem trobat dos ponts de roca i uns cinc parabolts. La roca esta freda relliscosa a causa de la poca insolació que rep i axó fa que el tacte no sigui gaire agradable. La part més difícil és justament la final , just abans d’entrar a la reunió amb un passatge on costa posar-se be.

La tercera tirada surt a la dreta de la canal per seguir l’esperó hi ha un pas complicat  per superar una placa llisa protegida per dues assegurances, un parabolt i un pitó, la resta fàcil de protegir, la ressenya que portem presenta una tirada de 60 metres però les cordes tiben molt i decidim fer reunió a uns quaranta metres, (sobre l’aresta).
La quarta tirada fem el que queda de la tirada anterior uns vint metres de quart grau màxim.

La cinquena tirada la ressenya la fa curta però nosaltres  empalmem les dues tirades següents, primer un ressalt fàcil fins el collet següent i desprès seguir l’aresta amb un parabolt visible en plena aresta. A la part superior de la tirada tenim dubtes perca no hi ha assegurances que assenyalin el camí correcte i optem per un díedre situat a l’esquerra del pany de paret. El Josep a casa ha trobat alguna foto del tram i resulta que anava pel díedre de la dreta, i per una placa molt llaminera que hi ha però nosaltres ens ha semblat massa vertical pel grau que li donaven. Llàstima !!! .

La sisena tirada segueix l’aresta d’entrada es veuen tres parabolts que segueixen una fissura  que s’aboca al buit de la paret,la roca es un pel costrosa però hi ha uns forats d’escàndol, el tercer parabolt et deixa al mateix fil de l’aresta i aquí hi ha un pont de roca i el pas més fi de la via amb un petit flanqueig a l’esquerra fins sota un mur desplomat sota el que hi ha el darrer parabolt. El mur desplomat l’hem superat per l’esquerra i ja carenejant fins la reunió que cal reforçar perquè tan sols hi ha un pont de roca.

La darrera tirada, ja per terreny indefinit i ajagut entre arbres i blogs gegantins, fins el mateix cim.
Ara tan sols cal carenejar a l’est per anar a trobar el camí de baixada que ens deixa a la pista a prop de l’ermita.
Anem molt be de temps i decidim quedar-nos a Ager per fer un mos, mentre estem refrescant-nos apareix en Remi que ve d’una de les seves escapades i passen una bona estona amb bona companyia fins que el temps ja ens demana re emprendre el camí de tornada.

Una bona jornada a una via que sense ser una meravella, es entretinguda.