dijous, 3 de juny del 2021

CAIPIRINYA

DIMECRES, 02 DE JUNY

Aquest dimecres podem coincidir amb alguns dels companys , (darrerament tots tenim compromisos divergents i es difícil de coincidir) però avui, amb alguns canvis en els nostres objectius, decidim fer una sortida conjunta.

Ens trobem, el Joan, el Juan Carles, el Felip, l’ Isabel i jo.

El nostre nou objectiu, desprès de consensuar-ho serà la via Caipirinya a la paret de Zarathrusta.

Per no trobar merder a la carretera, quedem a les 7,30 i marxem tots junts per aturar-nos a esmorzar a Artesa i d’allà directes al aparcament de sota la paret.

Les parets del Pas nou es veuen completament xopes, però la paret de Zarathrusta , no i això ens anima, tot i que el terra mullat del camí d’aproximació donen a veure que aquesta nit a plogut amb ganes.

A peu de paret el terra, tapissat de fulles esta moll i decidim pujar el primer tram amb les sabates de caminar per no embrutar els gats. (hi ha un cable d’acer en aquest tram).

Aquí decidim que el Joan , el Juan Carlos i el Felip, aniran davant fent una cordada i darrera anirem l’Isabel i jo.

La primera tirada puja per l’esquerra d’una placa i aprofitant un xic un díedre trencat que hi ha a l’esquerra, però a mitja tirada entra completament en la placa per superar-la pel centre, la part central presenta uns passatges bonics . Acabada la placa cal creuar a la dreta per situar-se sobre uns blocs on hi ha la reunió.

En aquesta tirada trobarem cinc assegurances i la reunió força còmode.

La segona tirada comença amb un tram d’artificial equipat (3 passos) que ens deixen al principi d’un díedre. El primer tram del díedre és difícil i vertical però també ben assegurat.

Poc a poc aquest díedre per verticalitat i surt a una rampa on trobarem una corda que ens deixa a la reunió. (millor no tocar la corda perquè, diguem, no esta en la seva millor època). En aquesta tirada trobarem set assegurances.

La tercera tirada, comença amb un tram vertical amb roca arrodonida, d’entrada no es veu la primera assegurança i sembla que calgui apretar per arribar a la segona, però una vegada situat a la paret , la primera esta molt propera.

Superat aquest tram la paret perd verticalitat un tram per tornar-se a redreçar abans d’entrar a la reunió. Però les assegurances t’ensenyen clarament quin es el millor recorregut a seguir. Trobarem cinc assegurances.

La quarta tirada, és amb diferencia la més potent i mantinguda. Comença amb un tram vertical abans d’arribar a un seguit d’assegurances que pronostiquen un Ae potent. Sortir d’aquest tram hi ha uns passatges difícils amb les assegurances un pel separades, per sort els companys ha deixat alguna baga posada i l’excursió ha estat sense perill.

Superat aquest tram l’itinerari va descaradament a la dreta per unes franges verticals però amb molt bona presa que ja no deixarem fins poc abans d’entrar a la reunió on hi ha un altre passatge picant.

La darrera tirada presenta una roca no tan bona coma la resta de via amb uns primers metres fàcils i dos ressalts més difícils per acabar de sortir de la via. Hi ha dues assegurances en aquesta tirada.

Per la baixada, tenim dues versions diferents, (anar per l’esquerra  o per la dreta) i finalment decidim fer-ho per la dreta on cal acabar de pujar al cim i travessar tota la cinglera vers l’est fins a veure una torre elèctrica més baixa que les que es veuen sortint de la via. Seguint la carena veurem una canal que ens deixa a peu de paret. Desprès amb intuïció cal cercar el millor camí fins el pàrquing. No es un camí dolent, però si llarg.

Ara directes a Cal Cirera per fer la cervesa.

NOM.......................................... Caipirinha

APERTURISTES ......................... P. Vázquez, J. Garcia i X. Vallès

COMPANYS DE CORDA...................  I. Notivoli

MATERIAL.....................................   16 cintes, Estrep, (joc d’aliens opcional)