Els VISAS a principi dels anys 70´s

Els  VISAS  a  principi  dels  anys  70´s

dimecres, 21 de setembre del 2022

VIA BAGES

 DISSABTE, 17 DE SETEMBRE

Teoricament aquesta setmana voliem pasar-la escalant per aquests mons de Deu, però les pluges ens ha fet replantejar la logistica i despres de recular fins el Ports i davant la possibilitat de més dies d'aigua decidim tornar a casa i descansar uns dies per tornar a marxar a escalar, però ,........... .


La tornada a casa temporalment s'ha convertit en un (un altre dia serà), per complicacions familiars i mentre els companys tornen a marxar jo em quedo amb la mel a la gola.

Però el dissabte tinc una petita oportunitat d'escapar-me una estona per anar a escalar i amb el Gines decidim anar a Vilamala, que tinc relativament a prop i em permetra fer metres per treure el cuquet.


Porto dues vies “rapides” en cartera a la paret de la Batalla que te una aproximació curta. Decidim comencar per la via “ Bages” .

Fem els rapeels per la via Xermi i comencem l'escalada. Cada vegada em trobo mes comode amb aquesta roca, ( no com la primera vegada que hi vaig escalar que vaig anar tota la via amb el cul apretat).


Una tirada de trenta metres amb un tram central un xic més apretat, cal navegar però la brillantó dels parabolts fa que siguin visibles a distancia i no ens perdrem en el recorregut, hi ha cinc parabolts.

La segona tirada és més curta, tan sols uns vint metres i protegida per tres parabolts, presenta una roca un xic més trencada.


La tercera tirada, ja comença amb el primer mur vertical, cal anar fins una gran pedra i superar-la per la dreta , aquest tram ha sortit força bé, gracies a un forats molt bons que et donen seguretat. En aquesta tirada he tingut la sensació d'haver-la fet amb anterioritat.....???.

La quarta tirada, aquesta ja no resulta tant facil i s'imposa algun pas de A0. Una vegada superat el mur, ve un tram de presa arrodonida per l'aigua que si esta moll pot ser delicat de fer.

La cinquena tirada , torno a tenir la mateixa sensació que a la tercera tirada, crec recordar haver passat per aqui i tan sols se m'acut que no m'equivoques al fer la via Badalona i sortigues per aquesta ........ ???.

Una vegada al cim, el Gines em diu que ja en te prou per avui i decidim acabar la matinal pujant fins al Port bel Compte i buscar algun bolet.


Sort que aquesta part va esser positiva i varem poder tornar a casa amb un bon grapat.

J. ESTRUCH


DADES DE LA VIA

NOM.............................................. Bages

APERTURISTES........................... J. Baraldes, F. Panyella

COMPANYS DE CORDA.............. Gines Rodriguez

MATERIAL .................................... 12 cintes

DIFICULTAT................................... V+/A0

1 comentari:

  1. Hola Josep,
    Espero que us hagi agradat la via.
    Veig que hi heu afegit dues tirades finals....ja ja ja

    Salut i a escalar

    ResponElimina