dilluns, 18 de setembre del 2023

VIES CASTELL I REGAL DE NOCES AL CASTELL DE CAMBRILS

DIUMENGE, 17 DE SETEMBRE DE 2023

Avui tornem al Solsonès, inicialment volíem fer un parell de cordades perquè el Pep conegui la zona on no hi ha escalat mai, però algun company no ho te del tot clar i fem el viatge sense haver decidit on anar.

Finalment en decantem per anar a coneixer un sector on cap de nosaltres hi ha escalat . El Castell de Cambrils.

VIA    CASTELL

Arribar fins a Cambrils ja representa una aventura, una bona tunda de cotxe per arribar-hi.

En el primer intent , ens passem de frenada i acabem al primer coll de la carretera que ens portaria a Vilamala, cosa que aprofitem per fer les fotos panoràmiques que serviran per situar les vies. Desprès baixem fins l' església i ja estem sobre la pista bona.

Primer una curta passejada fins el castell /ermita per un bon camí i desprès baixada per un corriol també còmode fins a peus de paret. Ara tan sols resta situar les diferents vies.

En d'altres sectors es fàcil esbrinar on comencen les vies, però aquí, no creiem que sigui un sector molt visitat, però a base d'estudiar la paret localitzem un parell de parabolts que ens situen a peu de via del sector més interessant

Avui farem dues cordades, el Pep i l'Angel per una banda i en Pere i jo per l'altra.

Per tastar la roca nosaltres escollim la via “Castell”, primera via que va obrir-se al sector..

La primera tirada, molt vertical i amb cantells bastant petits ja t'ensenya les dents, un primer parabolt per evitar tocar el terra protegeix uns moviments de finura i d'anar cercant el millor terreny, per sobre dos parabolts més en un tram on cal apretar per superar un desplom i sortir a un tram que sembla trencat i on cal anat tocant totes les pedres per assegurar-se que son solides, un parabolt a la dreta protegeix aquest tram on no trobarem res fins arribar a un clau ja en terreny molt més compacte, per sobre un altre parabolt que protegeix l'entrada a la reunió.

La segona tirada es molt mes bonica que la primera, una placa amb calcari de primera, molt compacte i amb forats que semblen fet a la mida i un seguit de parabolts que la protegeixen . La reunió sota un petit sostre en un contrafort que ja no fem.

Com que anem amb cordes de 60 metres, un sol ràpel fins el terra i a per una nova via.

Escollim la via “ Regal de Noces” que esta mes a l'esquerra de la nostre.

La primera tirada es tombada i amb una roca aspre, no veiem res però es evident que la via puja per aquí, finalment mentre anem pujant localitzem un forat per fer un pont de roca i un espit poc abans de la reunió..

VIA REGAL DE NOCES

La segona tirada ja es veu més treballosa, un espit a uns 10 metres ens ensenya el camí, però abans, amagat , hem trobat un pitó que protegeix el tram més difícil de la via i superat el espit encara hem trobat un arbre llaçat, la resta a protegir amb flotants.

Des de la segona reunió encara hem fet un tram fàcil per anar a cercar el ràpel anterior.

Aquesta vegada no hem tingut tanta sort, i les cordes s'han enganxat.

Resultat hem tingut que pujar a peu fins el cim i recuperar-les. Nosaltres que voliem fer alguna via més , ja no ha estat possible.

Cal dir que ens hem salvat de la pluja per pocs quilometres perquè si ens quedem on teniem intenció de fer-ho al mati, segur que ens mullem de valent.

Per cert, les ressenyes que teniem informen que podem rapelar la via de reunió en reunió de la via “Castell”, dons, NO !!!. Un pobre escalador per no dir res més fort s'ha endut els maillos de la primera reunió........ ara és una mica més ric ....i una mica més ruc !!!.

El sector ens ha semblat tranquil i amb el grau apretat, no subestimar la baixa graduació de les tirades perquè cal treballar-les. La roca sembla trencada en alguns punts però no s'ha trencat res al nostre pas, ecara que si que hem tirat algunes pedres ballugadisses.

De tornada fem la cervesa de rigor a Solsona.

NOM............................................... Castell

APERTURISTES............................. J. Cots

COMPANYS DE CORDA................. Pere Giró

MATERIAL ...................................... 10 cintes, Joc de Camalots petits