dimarts, 7 de maig del 2024

ARESTA JORDI- LA APARECIDA (3r. dia MURCIA 2024)

DILLUNS, 29 D'ABRIL

Les dugues escoles que hem visitat estan relativament lluny de l'apartament i demà volem visitar una escola de les més properes, perquè la meteo segueix donant inestabilitat i els ruixats passen propers. Tot i que encara no ens hem mullat cap vegada.

Per avui visitarem “ La Aparecida “ una de les escoles que hi ha al voltant d'Oriola. D'aquesta zona no tenim cap proposta d'en “Bonatti”, però tenim alguna ressenya.

Per arribar-hi és molt fàcil i l' aproximació és curta. Sortint del pàrquing seguim un camí fitat que va en direcció al “Petit Ponoch” una paret impressionant que tenim sobre, just a l'esquerra i en forma d'esperó hi ha el “Petit Cervino”.

La via que hem escollit “ Aresta Jordi” és l'aresta que tenim més a ponent de la paret. Per arribar-hi cal seguir el camí al Petit Ponoch i a peu de paret creuar per sota el Petit Cervino fins arribar a l'aresta, just en el canvi d'orientació de la paret hi ha el diedre de la primera tirada.

Aquesta primera tirada és la més interessant, un diedre que guanya dificultat a mesura que va pujant fins arribar sobre un gendarme on fa la reunió. Està assegurada per deu parabolts i un pitó.

La segona tirada s'enfila per un seguit de plaques a la recerca d'un sostre que salvem per la seva dreta i fem reunió en un replà on no hi ha res però és còmoda. La tirada està protegida per tres pitons i un pont de roca.

La tercera tirada segueix la mateixa tònica i va a parar a un replà molt gran en forma d' ombro és una tirada llarga i està protegida per tres claus.

La quarta tirada s'enfila pel fil de l'aresta i va jugant amb els millors llocs per superar les dificultats, tan sols trobarem un pont de roca i un parabolt en el recorregut.

La cinquena tirada ja ens deixa al cim del Petit Cervino i trobarem una reunió poc abans del cim. Nosaltres hem continuat encordats fins a superar el cim i arribar prop del collet amb 60 metres de corda. Per protegir la tirada hi ha un pont de roca , la reunió i un pitó.

Ara som al coll que separa el petit Ponoch i el petit Cervino on hi ha dues possibilitats de baixada però la més utilitzada està amb restriccions i no podem fer-la cal baixar per la vessant de ponent seguint fites, (un xic perdedores) fins arribar al fons de la torrentera on trobarem un camí planer que ens torna al pàrquing.

Acabada l'activitat baixem fins el poble per fer la cervesa de rigor i marxar al apartament per preparar la sortida de demà.

NOM............................................ Aresta Jordi

APERTURISTES ........................ Rafael Mena, Sebastian Peñaranda

CORDADA................................... Lluis Gabernet, Angel Guillen, Josep Estruch