dilluns, 15 d’abril del 2024

INTEGRAL D'EN PITU I LA NURI

DIMECRES, 10 D'ABRIL

Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on encara tenim molta feina a fer.

Avui sortim el Visa, el Lluís i jo donat que he imposat quedar-nos jo , deixo que el Visa esculli la via que vol fer.

Ell proposa anar al Mirador de Sant Joan, per fer alguna de les vies que hi ha, malauradament ja les he fet més d'una vegada cada una, però hi ha vegades que com diuen , es millor anar sobre segur si tens condicionants que el condicionen la sortida.

Fent aquesta via, segur que compleixo amb els requisits,...... no marxo lluny i tornem aviat a casa.

La via escollida és la “Integral del Pitu i la Nuri” , una via que amb quatre tirades assoleix els cims de la punta “Pam a Pam” i el “Mirador de Sant Joan”. També té l'al·licient que està completament equipada , tan sols calen cintes.

Ens trobem a Ca l'Anna per esmorzar i després amb tranquil·litat anem fins el Monestir per agafar el Funicular de Sant Joan.

El camí d'aproximació és planer i amb baixada , però al fer molt temps que no venia per la zona fa que agafem una carena que no és la correcta i ens obliga a recular en veure que anàvem malament. Ara amb la mesura presa al camí correcte arribem a peu de via sense cap més problema. Ara toca escalar.

La primera tirada segueix una diagonal ascendent a l'esquerra fins arribar a uns arbres just sota un petit desplom, no és gaire difícil però cal treballar les cordes bé per estalviar-nos patiments per arribar a la reunió que tenim a un cinquanta metres. Trobarem 12 assegurances totes parabolts.

La segona s'enfronta amb el desplom per una placa ben assegurada, és molt més curta i trobarem més assegurances que no pas a la primera , catorze parabolts.

La tercera , és curta si volem, però nosaltres la fem directes fins el peu de la segona agulla que conforma la segona part de l'escalada. Uns seixanta metres i tan sols tres parabolts en els primers metres.

Ara estem en un coll a peus del “Mirador de Sant Joan”. Aquí trobarem tres vies, però la nostre és la que està més a l'esquerra, una aresta d'un quaranta metres on trobarem nou parabolts.

Ara tan sols resta una tirada de quaranta metres, els primers metres molt verticals i poc a poc va perdent força fins acabar quasi caminant. Hi ha 15 parabolts.

Des de aquí ja veiem l'ermita de Sant Joan quasi a la nostra altura, tindrem que desgrimpar un xic per trobar el camí que hem agafat per fer l'aproximació .

Donat que tan sols hem agafat bitllet de pujada al funicular, ara toca baixar i decidim fer-ho per Sant Miquel.

Al pàrquing directes a Ca l'Anna on ens esperen per dinar. Una bona matinal, tranquil·la i amb bona companyia.