dilluns, 1 d’abril del 2024

REPOQUER DE VIES A LES ARENES

DISSABTE, 30 DE MARÇ

Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts quilometres i avui no tenim gaires ganes de conduir.

VIA  " VAIG, LA FAIG I ME'N VAIG"

A més el temps no és gaire bo, caldrà quedar-nos per la zona.

Avui hem quedat al bar Anna del Bruc per trobar-nos, l'Enric, en Pere i jo sense tenir cap objectiu definit. Ho farem mentre esmorzem.

De les propostes que portem sembla que la que té més quòrum és anar a Les Arenes (Roques d'Aguilar) una petita escola de Sant Llors que ni en Pere , ni l'Enric coneixen,(jo vaig anar a conèixer la zona ara fa dos anys), però no hi he tornat perquè la carretera per anar-hi era molt dolenta i pesada, no compensava el viatge.

Ara amb la B-40 tot és diferent i és més fàcil d'anar-hi.

Arribem al pàrquing i ens preparem per la curta aproximació i proposo als companys de començar per les vies de més a la dreta de la paret i anar fent fins que ens cansem.

La via que varem fer en la primera visita va esser la “Aresta de la sardana” que per cert era molla d'haver plogut per la nit.

Anem més a la dreta de la paret per fer les primeres vies que hi ha i comencem per la via “Vaig, la faig i me'n vaig” que està equipada amb parabolts. A peu de via hi ha un espit sikat a la dreta d'un replà.

VIES " BONATI + VARIANT"

Una primera tirada que puja amb tendència a la dreta fins a trobar una reunió sota d'un gran mur, tirada protegida per tres assegurances.

La segona tirada puja pel mur en direcció a un desplom final on es veuen brillar els parabolts, aquest tram és un desplom potent que nosaltres hem fet amb un estrep i fem reunió just sobre del desplom. Aquí amb un rapel de 60 metres tornem a peu de via.

Ara li toca el torn a la seva veïna, la via “Bonati”

Ens situem a l'esquerra del replà i veurem un espit sikat a peu de via`, i per sobre si mirem atentament podrem veure altres espits, (cal mirar be, perquè amb el temps estan mimetitzats amb la roca i costa de veure). La tirada puja més o menys recte fins un llavi on trobarem la reunió. A la tirada hem trobat sis espits.

ARESTA DE LA SARDANA+BUSCAPELIGRU+DIEDRE 27 D'AGOST

Des de la reunió veiem tres línies, a l'esquerra i per sobre un desplom veiem dos parabolts lluents, just a sobre un espit difícil de veure i a la dreta una reunió a un cinc metres.

Però per la descripció de la via tenim que agafar la línia del mig , un esperó protegit per cinc espits que ens deixen en una instal·lació de rapel amb un mosquetó fix.

Aquí fem un rapel, però ens quedem a mitja paret, a la reunió que hem viat a la dreta de l'anterior que hem fet, ara ens toca fer la “variant de la via Bonati”.

Aquesta variant va progressant per una placa bastant bruta de molsa en direcció a la dreta com si anéssim a cercar la via que hem fet primer però sense arribar-hi i supera el darrer desplom just a la dreta d'un gran bloc, aquest tram és un xic menys desplomat del que hem fet abans però està molt brut de molsa i fent A0, l'hem pogut sol ventar.

La reunió la hem fet en el primer rapel que hem fet. Un rapel llarg i tornem al terra.

Ara canviem d'ubicació i anem a peu de via de l'Aresta de la sardana. Via en la sentíem a companys escaladors fent-la.

Ara que arribem , ens saludem però ells ja estan marxant.

Aquesta via ja la he fet, però hi ha dues vies a la dreta de la segona tirada que no he fet , però cal pujar primer la primera tirada.

Avui aquesta tirada està més seca que l'altre vegada que vaig venir i la he pogut gaudir més.

A la reunió , fem un canvi de reunió a la dreta per situar-nos sota un pany de paret engrescador on hi ha dues línies de parabolts, la via “Diedre 27 d'agost” i la “Buscapeligru” , ambdues amb una placa amb el nom a peu de via.

Primer fem la via “Diedre 27 d' Agost” que és un xic més potent que la seva veïna, però les dues molt bones i amb roca de primera. Les dues assegurades amb parabolts, la primera amb deu assegurances i la segona amb nou. Les dues tenen 40 metres i comparteixen reunió cimera de la que rapelem fins a peu de via i desfem el camí fins la primera reunió de l'Aresta de la sardana. Com que ja som aquí dalt , és una llastima no acabar aquesta via i amb una tirada de 55 metres ens plantem a la tercera reunió d'aquesta via.

Ara si que ja en tenim prou, dos ràpels i ja tornem aser a peu pla.

Son les quatre de la tarda i decidim marxar a fer la cervesa. De tornada l'Enric que es coneix aquestes carreteres ens ensenya un camí nou per estalviar-nos els trams de corbes i ciclistes que hi ha entre Terrassa i Castellar de Valles, és un xic més llarg però molt millor carretera.

Tornem al Bruc i directes a fer la cervesa de rigor.

NOM........................................... Vaig, la faig i me,n vaig

APERTURISTES ...................... Jordi Homet, Guillem Palacios

CORDADA................................. Pere Giró, Enric “Xacó”, Josep Estruch

MATERIAL.................................. 10 cintes, estrep (opcional)

DIFICULTAT................................ V/A0

NOM........................................... Bonati + variant

APERTURISTES ...................... Joan Paré, Josep Sanz

CORDADA................................. Pere Giró, Enric “Xacó”, Josep Estruch

MATERIAL.................................. 10 cintes, estrep (opcional)

DIFICULTAT................................ V/A0

NOM........................................... Buscapeligru

APERTURISTES ...................... Jordi Homet

DIFICULTAT................................ V+

1. Enhorabona, vau fer un bon grapat de vies, us recomano les de mes a l'esquerra, potser mes picantones però segur us agraden. Una vegada dalt hi ha un camí que careneja i et deixa a l'aparcament, per si no voleu rapelar tantes vegades.

2. Gràcies Jaume, esteu fent molt bona feina en aquest raconet !!!. Segur que hi tornarem per fer les vies de l'esquerra.