dilluns, 1 de juliol del 2024

VIA BADALONA A LA GORRA FRIGIA

DIMECRES, 26 DE JUNY

Aquest dimecres li toca escollir escalada al Visa i li entra la “dèria nostàlgica”,

Les tres propostes que ens dona per escollir son vies que havíem fet de joves i que vol recuperar en la memòria. Jo soc bastant reticent a repetir vies a no ser que representin quelcom de nou o interessant per mi.

El Visa te l'excusa perfecta per convencem,.... no la tenim al blog. !!!

De les propostes fetes escollim anar a la Badalona de la Gorra Frígia

La primera parada la fem a ca l'Anna del Bruc per esmorzar i donar temps a que el funicular de Sant Joan comenci el seu horari i després directes a la base de la paret per començar la via.

Aquesta via deu ser de les clàssiques , la que més guarda el seu estat original, tot i que trobarem assegurances de diferents èpoques i vies en el seu recorregut, perquè és creua en diferents punts i si veus una assegurança es bo d'aprofitar tot i que sigui d'una altre via, ( ja no tenim edat per anar saltant-nos assegurances !!! ).

La primera tirada un llarg flanqueig ascendent a l'esquerra per anar a cercar una vauma, hem trobat un pont de roca i tres espits en el recorregut.

La segona tirada sortim de la reunió amb un flanqueig horitzontal a l'esquerra per arribar a una zona amb bones preses per superar un petit mur vertical i després recte amunt amb lleugera tendència a la dreta fins arribar a una nova vauma, per no perdre la orientació cal anar en direcció a una llastra enganxada que trobarem sota la reunió i passar-la per la seva esquerra. Hem trobat tres espits en el recorregut.

La tercera tirada és la que presenta el passatge més difícil, trobarem un burí, un espit i un parabolt en el recorregut, ( just sota el tram més difícil trobarem una funda d'espit del 8 sense cargol, el que fa que tinguis que fer el tram difícil amb aire sota els peus)..... segurament a algú li feia nosa la seva presencia !!!. La tirada acaba just al principi de la rampa de sortida que hem trobat assegurada amb tres parabolts.

La quarta tirada puja recte saltant petits mur verticals però amb molt bona presa, trobarem tres assegurances , la segona es una reunió d'una altre via (màgic line) , la reunió està en una vauma uns deu metres per sobre.

Som al cim a les tretze hores i primer teníem intenció de fer una via de la Magdalena Superior al baixar, però decidim que millor anar al Bruc per fer una bona cervesa abans de dinar.