Els VISAS a principi dels anys 70´s

Els  VISAS  a  principi  dels  anys  70´s

dilluns, 17 d’agost del 2026

VIES MI ARMA + CHIKILICUATRE AL MIRADOR DELS HERMITANS

 DIUMENGE, 16 D'AGOST

Aquest cap de setmana torno a tenir compromisos familiars que em condicionen les sortides i tan sols puc fer una matinal.

El divendres faig les pertinents propostes i per diumenge tan sols el Pep pot sortir, caldrà cercar alguna escalada del seu nivell i que jo pugui seguir tot i que sigui “xisclant”.


                                                                 VIA  MI ARMA

La proposta es anar al Monestir per fer dues vies noves que han obert a les Escales dels pobres amb un grau on el Pep disfrutarà i jo intentaré fer el que pugui.

Ens trobem a les vuit a Collbató i després d'un cafè marxem directes al pàrquing on encara podem aparcar força amunt, després una petita passejada fins arribar al peu de via de la via “ Camí de l'Alsina” on ens aturem per decidir si començar per aquí o pujar per les escales fins on comença la segona part de la paret i on comencen les vies que volem fer.


Mentre ens ho mirem arriba una cordada que si que ho tenen clar i van directes a peu de via. Nosaltres tenim la opció de fer la entrada original perquè ells volen entrar per el diedre de la via “ cami del Xas” però tenim dubtes que després faci molta calor i no continuem. Finalment ens decantem per seguir pujant escales i anar fins a peu de via del segon tram.

La primera que volem provar es la via “Mi arma” que segons he llegit al bloc del Manel & Ita presenta una primera tirada molt contundent. Com es evident , li cedeixo els honors al Pep.


Ell, amb tres caigudes i dos A0 se la menga, jo he suat cansalada en tota la tirada i al diedre he fet quatre A0, algun apretant de valent, tot i anar de segon, fins que no he sortit del diedre no he pogut escalar, però aquí no s'acaba la dificultat però ja es una placa montserratina on cal llegir la roca i anar progressant amb cura. Els braços han quedat a “caldo”. La reunió està equipada amb anelles per rapelar i a la tirada hi ha tretze assegurances


La segona es un xic mes fàcil, però també demana concentració. Trobarem set assegurances i fa la reunió al peu de la darrera placa de la Miranda del Pas dels Francesos, es la mateixa de la via “ El Camí de l'Alsina”

La tercera ja es la placa final que coincideix amb la via “El Camí de l'Alsina”, una placa amb bona roca on trobarem sis parabolts. La reunió es un sol parabolt just sobre el cim.

Al no veure les darreres reunions equipades per rapelar, decidim baixar per les escales i tornar a peu de via.


                                                          VIA   CHIKILICUATRE

Ara son les dotze i veiem que podem intentar la segona via, tot i que fa molta calor.

La via “Chikilicuatre”, aquesta via està equipada com l'anterior, però amb les assegurances mes allunyades, vaja que cal escalar mes concentrat.


La primera tirada comença uns metres a l'esquerra de l'anterior sota uns arbres i segueix per l'esquerra la línia de la via “El Camí de l'ALsina”, els primers metres son suaus, tot i que crec que es mes cinquè grau que quart grau com marca la ressenya, cal arribar fins un desplom amb tres assegurances, la primera es pot agafar be , però després desploma molt i ha calgut fer A0, per sobre un tram mes suau fins arribar a una fissura que creuarem, aquí he trobat un passatge delicat, no per la dificultat (V+) sinó per la por de caure abans de xapar i picar a la fissura, una vegada superat el tram, la paret afluixa però està mes trencada fins arribar a la reunió darrera uns arbres que per sort en donen molta ombra. A la tirada trobarem dotze parabolts.


La segona tirada, es mes contundent i amb la mateixa alegria entre assegurances, primer un tram fàcil fins arribar a la placa pròpiament dita on trobem la primera assegurança, un pas fort per agafar una bavaresa, però amb perill per als turmells si caus, després un festival de perda vertical on anar a caçar parabolts, no sempre de forma fàcil ni directa, fins arribar a la mateixa reunió de cim que abans. A la tirada hem trobat onze parabolts.


Ara si que ja en tenim prou i tornam a baixar per les escales per recollir les motxilles i anar directes a Collbató per fer la cervesa de rigor.

J. ESTRUCH


DADES DE LA VIA

NOM................................ Mi Arma

APERTURISTES............. Joan Grau, Joan Boter

CORDADA...................... Pep Riba, Josep Estruch

MATERIAL...................... 14 cintes

DIFICULTAT..................... 6a/A0 (6b+)


DADES DE LA VIA

NOM................................. Chikilicuatre

APERTURISTES..............

CORDADA....................... Pep Riba, Josep Estruch

MATERIAL....................... 14 cintes

DIFICULTAT...................... 6a/A0

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada