dimecres, 3 d’octubre del 2012

BURILES ROJOS La Panxa del Bisbe

03/10.2012
.  Des de fa uns mesos li anavem donant voltes a reequipar algunes vies que havíem obert a principis de l'any 80. La Titu, Olesa, Buriles Rojos  i altres.

La Titu ja està col·locada en aquest bloc.
La Olesa (a la paret de Sant Jeroni), en breu.
I avui li toca a la "Buriles Rojos" de la panxa del bisbe.

La via la vam obrir l'any 80 des de baix amb buríls, pitonisses, tacs i  merlets ...

Haviem llegit en algun fòrum de la seva precarietat i semblava oportú arreglarla, és una via de grau molt accessible i puja a la "panxa ..."

La primera, dificultat entre   V-V+ , 6 parabolts en 15m, reunio a la cova, dos parabolts amb anella.

Segona, dificultat de  V  ,   amb 6 parabolts en una mica menys de 30 m., Reunió amb dos parabolts amb anella, des d'aquí es pot baixar amb un rapel de 40 m,  fins a terra

Tercera,  dificultat de   IV  amb 6 parabolts en uns 45 m., Reunió amb dos parabolts

Des d'aquí al cim    II ,   50 m sense reequipar...

Serà una bona via per iniciar-se en anar de primer, en grau mitjà i amb roca excel · lent

Ressenya antiga:

Josep R.

1. Carai nosaltres la vam fer i l'entrada a la R1 déu n'hi do amb la "apretada". Haurem de tornar-hi.

1. l'entrada a la R1, si vens salvant el desplom per la dreta, es fa bé ...
      Una altra cosa és entrar pel "la directa" (que ja és una altra via, posterior.).

josep R.

2. Felicitats i moltes gràcies per la feina de reequipament que feu. Hi haurem d'anar a fer-la

Salut i a tibar

1. Quan vulguis podem anar a fer el doblet, aquesta i la Terra Lliure.

salut

josep R.

3. Enhorabona per l'iniciriva.
    salament una pregunta, esteu possant mes assegurançes que les originals ?.
    pel que llegeix-ho entenc que si.
    Si durant trenta anys s'ha fet així, per que aumentar la seguretat ?.
    realment no entenc aquestes postures de gent que marcaren un moment i ara s'egarrifen del que feien.
    Poder ja no es el vostre moment però si el moment de deixar la Historia com esta.

Salut i sigueu respectuossos,

1. Gracies per l´enhorabona.

Felicitar-te per les ultimes activitats, és el tipus d'aventura que m'he trobat a gust durant molt de temps, ara fem el que fem ...

No entraré a valorar, les valoracions dels altres.
      Tota opinió és molt respectable.

Només un apunt gràfic:

Salud.

josep R.

2. Avui he parlay amb l'Albert i m'ha aclarat l'enigma.

salut

4. Hola companys. Jo tambe duia una camisa de franela com la del Josep R. i tambe la barbota. Ara no em deixen (la Parient).Enhorabona pel Bloc. Una abraçada
    LO SERGI

1. Hola SERGI, TOT CANVIA..., l'únic permanent és el canvi (Heràclito)

Fa uns anys vaig fer neteja d'armaris i encara tenia camises com les de la foto i fa poc vaig fer neteja de la cara ...

L'altre dia em vaig trobar a un company de cordada d'abans i em va dir:

Abans semblaves un híppie i ara un senyor ....

salud

5. Hola amics,
    he descobert el vostre bloc ara fa poc i el eig molt interessant us aniré llegint i quan tingui un moment us lincaré al meu.

6. Hola,
    Potser vosaltres em podreu contestar.
    Amb quina autoritat us heu atrevit a modificar el patrimoni de TOTS?
    Amadeu P.

7. Jo l'any 84 la vaig anar a fer i al primer llarg vaig "sacar" i en tant mala fortuna que em vaig agafar a la corda i en vaig cremar les mans... i ja no vàrem tornar. Avui d'esprés de 28 anys l'he pogut fer. Soc més vell i més "covart" però us agraiexo molt el reequipament i que la via sigui més segura, al menys pels "escaladors mediocres" com jo. Està clar que per alguns, si vas a escalar i no aconsegueixes matar-te, ets un marica.
    Bona feina "Visas"

8. Bones! ahir vaig nar a fer la buriles rojos, la via es molt maca, felicitats per l'apertura!
    Me la va recomenar un "veterano" pero hem va dir que no sabia com estaba en aquets moments d'equipació, es una via per recomenar. Lequipació que vem veure diria que es com la que surt a la ressenya original.

1er llarg, esta equipat a destacar que la primera esta una mica amunt pero es fa be. R amb anelles

2on llarg, diria que hi han tres parabolts (vaig empalmar els dos llargs per equivocacio, i no m'enrecordo del tot (mala idea)) han deixat unes cordetes llaçades als merlets grosos per marcar el cami. R amb anelles

3er llarg net amb una cordeta al primer merlet gros per marcar el cami, R sense anelles

4art llarg net. (aniria be posar algun parabolt al rappel de baixada)

Material que crec que s'ha de portar, bagues per merlets, semafor d'aliens, tricams (es la via que mes tricams he fet servir, no els controlo gaire jo els tricams).

La meva modesta opinio sobre l'equipament, prefereixo que les vies es restaurin i que no fiquin mes assegurances de les que hi havien per varis motius:
    -Podem tindre una mica les experiencies que tenien els repetidors de les vies abans, -Podem apendre a posar assegurances flotans com per exemple llaçar merlets
    -Sempre m'enrecordare d'aquesta via, gracies als llargs que he tingut que anar llegint be per no encigalarme i poder nar posant assegurances, per exemple si la aresta arcarons estigues completament equipada seria com una aresta més i no tindria el caracter que te, jo encara estic esperant a estar preparat per poder-la fer.

Per altre banda, gracies als aperturistes podem disfrutar d'aquesta linea, si no fosin per ells ni parlariem si mes o menys assegurances, per tant si els aperturistes volen posar mes assegurances per que la seva via es repeteixi més, no tinc cap mena de problema que es faci, gracies a ells escalem vies tan maques com la buriles rojos!

Aixo si, els que desequipen les vies nomes demanaria que difonguin l'estat de les vies desequipades, per que ningú es posi en una via pensant que esta equipada i despres es trobi amb la sorpresa. En aquesta els esparrecs dels parabolts els han tallat arran de paret, dintre del que cap no es de lo pitjor que he vist (esparrecs sense xapa, doblegats, xapes xafades...) penso que tindrien que tornar amb una mica de sica i posari algunes pedretes per sobre per que no es veigui el ferro (ja que ara es impossible de treurel).

9. Hola! En mi humilde opinión, si los aperturistas, deciden reequiparla, y les cuesta un esfuerzo y un dinero, no deberia venir nadie a criticar si me gustaba mas antes o menos...
    Otra cosa es que yo abra una via y venga alguien y la cambie sin consultarme... Porque luego hay una gasto de material inutil y una desinformación que no veas, todo es un Kaos... se quedan mas chapas que no se pueden quitar y al final es peor, en fin... muy mal

Un saludo Visas teneis un blog muy chulo!