Els VISAS a principi dels anys 70´s

Els  VISAS  a  principi  dels  anys  70´s

divendres, 19 de desembre del 2014

ESPORTIVA A LA FACU

DISSABTE, 13 DE DESEMBRE

Fer una crònica d’un dia d’escalada esportiva sempre m’ha costat, m’avorreixo mentre no em toca escalar i el temps passa lent. Aquest dissabte és un d’aquests dies que sortim a escalar per convicció i amb ganes d’aprofitar el poc temps del que disposo.
Jo quasi no tinc de marge, perquè a les 13, 30 hores tinc necessitat de tornar  a Esparreguera   per anar a un dinar multitudinari . Per sort els companys és solidaritzen i decidim sortir a conèixer una zona (és una vergonya, però no coneixem la FACU) . El Lluis si que la coneix i ens fa de cicerone.


Entre anar a esmorzar i l’aproximació ens presentem a peu de paret a les 10, 30 , tan sols ens queden dues hores justes per escalar i ens posem a la feina. Com que anem quatre ens dividim en dues cordades i en un pany de paret on hem vist algunes vies interessants. Uns començaran per la dreta i els altres per l’esquerra i anar fent.


El Visa i la seva filla Maria, comencen per la via Rosa Sala (no en tenim ni idea de graduacions ni de quines vies fem fins que no hem mirat les ressenyes a casa), i nosaltres el Lluis i jo, agafem una via just a la seva dreta que resulta ser la Mediterráneo. 


La seva resulta suau però la nostra hi ha un pas que se’ns atraganta i pateixo per superar-lo, si portés un camelot cap problema, però sense, no confio amb la meva força  per arribar a una assegurança, un pel allunyada, fins que veig la manera de posar una baga llarga a un bec de roca no em decideixo, després ja fàcil fins la reunió.


Una vegada acabada la via ens canviem i aquí comprovem que hem escollit malament el començament i ho hem fet per la més difícil.
Per acabar ens fixem en una via que s’esmuny entre les dues línies que hem fet i que sembla interessant, és la via Annezeimer i que resulta tenir una dificultat inter mitja de les dues anteriors.



Aquí ja comença a anar just el temps, és aviat per marxar però tard si volem fer una altre i decidim agafar la primera opció, ara ja coneixem la zona i de ben segur que tornarem.

J. ESTRUCH

1 comentari:

  1. No m'extranya que no coneguis La Facu! és una zona d'esportiva d'iniciació i vosaltres ja porteu esperons hahaha, però sempre és un bon recurs per quan es té poc temps i ganes d'escalar. Tanmateix el lloc és maco i la roca molt bona, la llàstima que sovint és massificat.

    ResponElimina