diumenge, 16 d’abril del 2017

ARESTA RIBES VIDAL

DIMECRES, 12 D’ABRIL

Per setmana Santa sempre costa trobar company, però aquesta ha estat diferent, el Visa va proposar-me d’anar a fer la aresta Ribes Vidal de Regina, una via que fa temps que tinc en cartera , però tots els companys amb els que normalment surto ja la tenen tatxada, i a mi s’anava quedant a la cua .

En un principi teníem que sortir quatre, el Visa, el Grau, el Jose Lluis i jo però finalment serem tres, el Grau no ha dit res de res per tant, preparem la sortida tots tres.
Sortim com sempre a les 7 d’Esparreguera i directes a Bellcaire i com era d’esperar ni un sol cotxe ni escalador per fer-la petar.
Arribem al pàrquing de Regina i tampoc hi ha cap cotxe.

Una vegada preparats enfilem el camí de la feixa i poc abans d’entrar-hi ens desviem a la dreta, just per sota de la paret i aviat veiem els dos espits que assenyalen la primera tirada.
Ens dividim la via en tres fases, la primera la faré jo , la inter mitja el Jose Lluis i la part final i més interessant la deixem pel Visa.

Les tirades que m’han tocat a mi no tenen historia, tan sols la quarta presenta un mur interessant.
Es a partir de la sisena tirada que la via comença a esser interessant.
Sense cap dubte la millor tirada és la vuitena sobretot amb el nou recorregut pel fil de l’aresta , molt lograt i estètic, la via a perdut un xic de grau però ara és molt homogènia en el grau i estètica.

La baixada l’hem fet pels ràpels, els dos primers ja els coneixíem, el Visa i jo, de les baixades anteriors, però avui hem decidit seguir baixant pel camí que diuen de la Postmortem i anàvem una mica perduts .

Uns metres mes avall del segon ràpel hi ha una corda llampant que crida l’atenció, (just quan el camí de baixada enfila descaradament en direcció Celles) i hem decidit seguir el camí que marca , uns metres més avall hi ha una instal·lació de ràpel amb una cadena i nosaltres hem fet un ràpel amb una corda (millor fer-ho amb dues) aleshores crec que pots evitar-te  el segon ràpel que nosaltres hem fet d’un arbre. I mes avall encara un tercer ràpel fins arribar a una canal que baixa fins les proteccions de la carretera i d’allà cal anar a cercar el camí de pujada.

La veritat que no sé si és millor baixar per aquí o fer la passejada fins la torre elèctrica del següent túnel que és el camí que hem deixat a la corda. L’altre vegada veníem molt cansats de fer la Pere Camins i aquell recorregut ens va semblar molt llarg i pesat .
Bé , que cada un decideixi per on anar.

La tornada , com que estem encarats direcció Llimiana, el Visa, decideix ensenyar-li la carretera que porta a Vilanova de Meia al Jose Lluis i anem a fer la cervesa al bar Cirera, sort que porta ell el cotxe.

1. Respostes
    1. Hola Jaume,
      Es una escalada molt aconseguida, llàstima dels trams de bosc. Les últimes tirades suaus però molt interessants