divendres, 14 de juliol del 2017

REALITAT VIRTUAL (EL LLORO)

DIUMENGE, 9 DE JULIOL
Aquesta setmana estem en plena Festa Major d’Esparreguera i entre festa i festa es fa difícil cercar un moment de tranquil·litat per anar a escalar, però com que les bones costums no volem perdre-les, decidim fer una escapada matinal per Montserrat.
Un dels elements que cal tenir present és la meteo i precisament per aquest diumenge donen ruixats a partir del migdia i molta xafogor per tot el dia. Solució , cal cercar una via rapida i en vessant Nord .

Amb el Jordi anem mirant opcions fins que ens decidim per la via Realitat Virtual al Lloro.
Ens trobem a les set, com tenim per costum i fem la primera aturada per esmorzar al bar de les caravel·les (avui no hem fet ni un quilòmetre i ja ens aturem a esmorzar).
Sortim amb les piles carregades i enfilem la carretera al Coll de Can Massana on deixem el cotxe, (a la vorera de la carretera perquè no volem pagar). Ara tan sols una caminadeta fins la paret Nord dels Frares Encantats. El dia és força rúfol  i xafogós amb unes boires amenaçadores sobre nostre. Arribats al Bisbe, sentim unes veus i trobem a una cordada que han fet el mateix pensament que nosaltres ( en Josep Santasusana i en j, Brunet) que estan dubtosos de penjar-se al basto del frare.

Desprès de fer-la petar una estona, tots ens posem en acció i anem a començar l’escalada. Primer busquem la via que ens costa un xic trobar però una vegada trobada, cap problema, canal amunt !!.

Els primers quatre llargs, van caient sense problemes, amb alguns passatges un xic picants però amb les assegurances que hi ha no presenta problemes. Mentre anem fent-les sentim tronar i alguna gota de pluja entra a la canal, senyal que hi ha turmenta i esta plovent (per sort aquesta ve del Sud i aquí no la notem.

A la cinquena tirada la pluja es fa mes patent sobretot per l’ humitat molt accentuada que notem.

La sisena tirada i mentre estic pujant ja entra algun cop de vent amb aigua barrejada amb calamarsa, ni he intentat forçar la tirada en lliure com diuen alguns que es pot fer, tan sols alguna sortida entre espits perquè aquests allunyen , quan arribo a la reunió sembla que tot s’ha calmat i encara tindrem la possibilitat de seguir pujant, però mentre puja el company torna a fer una remullada i ens acaba de convèncer, millor deixar-ho per un altre dia.

Sortim flanquejant a l’esquerra fins un collet i d’allà enfilarem per la canal avall fins trobar el camí del frares.

Decidim baixar pel camí del refugi on trobem a companys del maresme que estan esperant un canvi de temps, que no arriba i decidim baixar tots junts i acabar la jornada davant una bona cervesa (al mal temps bona cara!!)