divendres, 10 de novembre del 2017

ESCENAS DE MATRIMONIO + CITA A CIEGAS

DIMECRES, 8 DE NOVEMBRE

Aquest dimecres serà un dia complicat per sortir, hi ha aturada de general i totes les carreteres estaran col·lapsades, però amb el Pere volem intentar sortir a escalar.
Hem quedat a les 7, 30 a Jorba pensant que els piquets és formaran més tard però  a l’altura de la primera entrada a Igualada ja he trobat aturada la autovia, uff !! sembla que farem salat, però hi ha una avantatja conèixer la zona i amb una maniobra evasiva he pogut sortir de la cua i per carreteres locals he pogut arribar a Jorba just a l’hora prevista. El Pere també a tingut problemes i ha arribat deu minuts més tard, però també ha arribat.

Amb les previsions que hi ha hem decidit deixar el nostre objectiu inicial i anar més a prop. El nostre objectiu ara serà el Peladet de Rubies.
Per no seguir la A2 que segons diuen està tallada a la Panadella  decidim pujar per Ponts  i seguir carreteres secundaries .
A les 9 estem a Vilanova de Meia davant d’un bon esmorzar.
Aprofitant que en Pere coneix la pista de l’Hostal Roig, anirem per dalt i ens estalviarem la pujada a les vies que sempre és pesada.

L’aproximació amb aquesta opció és un plaer, 10 minuts en baixada i ja estem a peu de via.
Encara que el dia esta rúfol portem un objectiu envejós,  primer fer la via “Escenas de matrimonio” i si ens queden ganes també la via “Cita a ciegas”.

La primera tirada de la “Escenas” ja ens dona senyals de com va la via,verticalitat i les assegurances justes, cal complementar –les per pujar amb tranquil·litat.

La segona tirada és un xic més potent amb un parell de passatges picants, per sort es poden assegurar bé.

La tercera és de característiques semblants a la primera, però el tram vertical és curt ja que aviat entres en una feixa que cal recórrer a la dreta fins la reunió.

La quarta tirada puja recte amunt pel costat d’un gran bloc que tenim que remuntar, en aquesta tirada hem trobat a faltar algun clau que assenyala la ressenya, però pot protegir-se bé amb flotants.
La cinquena tirada és discontinua, un pas vertical per començar desprès un tram fàcil per entrar en el ressalt final on com a característica principal esta el canvi de tipus de roca.
Al cim el ventet fred es fa notar i no perdem gaire temps en preparatius i xerrameca.

Baixem decidits al coll i tornem a baixar la canal per iniciar la segona via del dia.
Aquesta via, de característiques semblants a l’anterior, te com a diferencia que hi ha un xic més d’assegurances.

La primera tirada presenta un pas explosiu  per entrar al díedre, si no el coneixes, costa de fer a vista. El díedre cal reforçar-lo diuen que hi ha tres pitons però tan sols hem vist un.

La segona, hi ha un pas fort una vegada superada la primera sabina.
La tercera també hem trobat a faltar un pitó assenyalat a la ressenya i el tros de 6a+ l’hem fet amb Ae.

La quarta el Pere ha trobat a faltar un pitó al principi de la tirada però jo de segon si que l’he vist, la tirada es bonica però el tram final l’hem trobat forçat. La part  de A0 crec que està forçada per cercar la dificultat.
La cinquena , ja molt més fàcil ens deixa al cim sense gaires complicacions .

Ara tan sols resta anar fins el cotxe i refer el camí.

A Vilanova de Meia i ja amb la cervesa i les braves preparades comencem a estudiar la millor manera de tornar a casa per no trobar aturades i decidim fer-ho pel mateix lloc de la pujada.
Hem encertat i a les set de la tarda tots dos ja estem a casa, jo encara he tingut temps de participar en la manifestació diària del municipi