dijous, 4 de febrer del 2021

VIA CAMÍ EMBARDISSAT

DIJOUS, 04 DE FEBRER

He passat deu dies tancat a casa per ser contacte estret amb un positiu, per sort no m’he contagiat, però els deu dies de tancament no me’ls treu ningú.

Avui torno a les costums de cada setmana i hem anat a fer una petita escalada per recuperar sensacions. No sabíem on anar i ens hem decidit per anar a una via poc coneguda dels companys Alarcon i Rovira, a la zona dels “Graus”.

La via “ camí embardissat” ja et dona una idea del que trobarem, (no per les plaques per on escalarem,si no, més aviat per lo enrevessat del recorregut.

La via comença al espero que hi ha entre la via “L’avi Joan” i la via “Esperons de fra Gari”.Comença per una placa molt semblant a la seva veïna de l’esquerra i va pujant paral·lela a aquesta fins a trobar la reunió on cal desviar-se per anar a la via “joc de nens”. La primera tirada amb uns passatges difícils al principi va decantant-se a la dreta tot seguint la llengua de roca més neta. La tirada fa 30 metres i trobarem dues assegurances. La reunió es d’un sol parabolt.

La segona tirada segueix la mateixa tònica, a la recerca de les plaques més netes, també te uns trenta metres i fa reunió sota un mur molt vertical amb una franja de roca trenca al mig.

La tercera tirada, presenta dues opcions, superar un desplom que tenim just a sobre i assegurat amb dos parabolts o superar un petit mur i flanquejar a l’esquerra fins a trobar una fissura que facilita superar el desplom. Nosaltres hem optat per la variant directa que ens ha semblat més difícil que no pas diu la ressenya. La ressenya senyala la reunió just superat el desplom, amb un sol parabolt, però nosaltres hem decidit arribar fins la feixa on tindrem que desviar-nos, total uns trenta metres.

Sabem que la segona part de la via esta a la dreta de la via “joc de nens” i hem anat fins alla per veure si la trobàvem però uns deu metres superada aquesta via el camí s’ha fet impracticable  dins la torrentera i ens ha calgut tornar enrera.

Ara si, poc abans d’arribar a peu de via hi ha un corriol que baixa al torrent i sembla anar a la via “Esperons de fra Gari” però poc abans d’arribar a aquesta via cal remuntar el torrent per un camí netejat que ens porta a peu de via.

Una placa tombada i lliça, assegurada amb dos pitons i un pont de roca ens porta a una reunió de dos parabolts equipada per a rapelar, però nosaltres ens hem saltat aquesta reunió i hem anat a la següent , uns quinze metres per sobre.

La segona tirada, comença un xic a la dreta desprès de creuar un petit bosc, aquesta tirada, ben trobada, però més difícil del que diu la ressenya, es molt vertical i amb passatges tècnics que ens deixen en un replà a l’altura de la darrera tirada de la via “joc de nens però un xic a la seva dreta. També hem vist a la dreta dues reunions que segurament seran de les dues vies que hi ha més amunt dins el torrent.

La primera intenció és rapelar i fer una segona via, però el seny s’imposa i les guardem per a una propera visita, avui coma retorn a la vida “normal” ja en tenim prou.

Com que avui anem d’hora, si que podem fer la cervesa amb tranquil·litat.