dilluns, 14 de març del 2022

VIA PÍXEL

DIUMENGE, 13 DE MARÇ

Avui la meteo sembla “horribilis” però nosaltres fidels a les costums decidim trobar-nos per veure si “sona la flauta”. A les nou tots a Ca l'Anna per esmorzar.

Finalment som cinc, el Xacó, l'Angel, el Pere, la Isabel i jo. I com sempre l'animador de la troca que es en Pere, va fent de les seves i posant-nos el cuquet de sortir a escalar dins el cervell.

Finalment claudiquem, tot i que sabem que acabarem ben mullats.

Escollim una via de recent obertura (menys d'un any) que han obert a Can Tovella que es una zona que molts no hi han escalat, la via “Pixel”.

La via, tot i que la hem fet amb unes condicions no gaire bones (roca xopa i plovent) no la hem trobat malament, tot i que crec que podrien haver-ne tret més profit al itinerari.

Deixem el cotxe al Coll de Can Tovella i fem l'aproximació a peu de via, primer per cami ample i despres per un corriol fins a trovar una canal , marcada amb una fita, que ens porta a peu de via,(hi ha un tram de corda fixa al final).

La primera tirada, la més equipada comença amb un petit flanqueig a la dreta i supera unes panxes a l'esquerra d'una fissura molt evident, la roca esta tendra i costrosa, cal una bona neteja, però les assegurances ben psades et permeten progressar bé fins un punt on acaba la fissura , i les assegurances, aqui la roca no es gaire bona pels peus i es desfa. Creiem que la via segueix recte a munt superant un petit desplom , però avui tot mullat la sortida es molt perillosa i hem sortit amb un flanqueig a la dreta, per terreny menys tumbat.

La reunió la trobem en una feixa, sota un petit desplom. La tirada esta protegida amb dotze parabolts.

La segona tirada és curta, comença amb un ressalt protegit per un parabolt a uns quatre metres de la reunió i cal pujar fins una petita feixa sobre la que trobarem la segona assegurança, d'aquesta cal anar a la dreta o a l'esquerra per superar el dersplom i per auna rampa arribar a la reunió darrera uns arbres .

La tercera tirada surt per la dreta on veurem una assegurança a cinc o sis metres, la sortida es estranya, sobretot amb fang als peus i cal progressar amb cura controlant la roca que rellisca molt per la mullena i la molsa mullada, uns metres més i trobarem un altre parabolt abans d'entrar en una canal bruta que ens portara a la reunió.

La quarta tirada, crec que és la més desaprofitada perquè hi ha una gran placa de roca que amb alguna assegurança sortiria una bona tirada, però la via agafa una canal de terra a la dreta i entra a la placa en el seu tram final on hi ha un altre parabolt.

Nosaltres hem fet un itinerari entre les dues possibilitats, la de la via que al estar mullada la terra era una canal de fang i sense arribar a la linea més logica de l'esquerra, perquè no portavem flotants per a protegir el tram. La reunió esta al final de la rampa , abans d'entrar a terreny herbós.

La cinquena tirada, si no es vol fer el descens caminant, no val la pena fer-la, son uns vint metres caminant entre matolls i un deu metres d'escalada facil amb un parabolt d'assegurança per arribar a la reunió final.

Per baixar, hem fet tres rapels, el primer de 55 metres, el segon de 45 i un tercer de 30 metres.

Acabada la via, sembla que el temps ens vulgui pendre el pel i comença a obrir-se clarianes.

De fet anem a fer la cervesa al Bruc on tenim la resta de cotxes i la fem amb un Sol espatarrant.

NOM............................................ Píxel

APERTURISTES ........................ J. Urquiza, J. Grau

COMPANYS DE CORDA............ Isabelk Notivoli, Pere Giró, Angel Guillen, Enric Xacó