dijous, 12 de maig del 2022

ARESTA XIVATOS

DIMECRES, 11 DE MAIG

Aquesta setmana teniem que sortir quatre, però finalment tan sols som tres, tot i així seguim amb els plans inicials.

El nostre objectiu principal abans de sortir de casa era fer la via “Aresta Chivatos” a Collegats que segons el llibre esta equipada i tan sols fa150 metres i de baixada aturar-nos a l'agulla del Gos per ntentar alguna de les vies equipades , ( i que sigui asssumible), que hi ha.

Arribem al parquing i tan sols hi ha dos cotxes, preparem el material, (cintes basicament) i fem la curta aproximació a l'Aresta. (hem deixat el cotxe a prop d'on surt el cami de tornada per no haver de caminar massa a la tornada).

Aribats a la boca del segon tunel, on comença la via, sorpresa !!!!. Una cordada esta fent la primera tirada.........

El llibre Collegats diu que a la aresta hi ha moltes llastres i no volem passar el dia patint o sigui que cal un canvi d'objectiu i ens decantem per tornar a la Font de la Figuereta i fer alguna via.

La Isabel, va comentar-me que no havia fet la via “Xemeneia Pallars” i tot i que ja la vaig fer un munt de vegades en la epoca que teniem la empresa a Rialp, vaig pensar que seria bona idea repetir.la.

Sense dubtar-ho gens començo l'escalada i poc a poc m'en adono de la “cagada” que he fet. Recordo que la primera tirada era dificil i relliscaba , però el que he trobat ....... supera qualsevol adjectiu,........ és vidre pur !!!!.

Vaig salvant desploms amb dificultats , però arribat al darrer abans de la reunió, no he vist com superar-ho. Total, descuelge amb la cua entre cames i a tatxar la via per a no tornar-hi.

Ara tenim moltes opcions boniques per la zona, però no vull posar-me a cap més encastament  de moment, i decidim tornar a l'Aresta, (suposem que la cordada ja haurà acabat).

Des de l'aparcament veiem que la cordada encara està a la paret, però ja ha superat les tirades primeres i no hi ha perill de caiguda de pedres per nosaltres.

Fem el mateix plantejament que abans , però ara agafem flotants, no sigui que a la via els necesitem.

La primera tirada, molt bonica i de caire esportiu, mantinguda però ben assegurada, fins arribar a una reunió amb dues anelles per despenjar-se. Trobarem tretze parabolts ben repartits.

La segona, ja és diferent, tan sols he trobat un pitó, (je, je, de via equipada a passat a semiequipada en un no tres i no res!!!). A uns quaranta metres , aprofitant un arbre fem reunió. La dificultat és menys del que diu la ressenya, però cal navegar per trobar el millor itinerari.

La tercera, esta completament neta, no hi ha reunió ni assegurances, tot i que es poden aprofitar alguns arbres. Hem fet reunió amb flotants i un arbres als quaranta metres. Aquesta tirada és menys dificil que l'anterior.

La quarta tirada, que hem fet als trenta metres aprofitant un arbre molt gran que hi ha abans d'un desplom. Uns metres més enllà hi ha una reunió vella que creiem pertany a les vies d'esportiva que tenim sota, a la paret de l'esquerra.

La cinquena tirada , creiem que l'aprofiten les vies d'esportiva perquè esta protegida amb parabolts, en trobarem quatre. La tirada presenta un passatge més dificil al començament però aviat torna a la dificultat que hem trobat en les tirades de sota. Fem reunió al cim en un arbre i flotants.

La sisena tirada és molt llarga i amb trams en baixada, primer per anar a un collet que remuntem i tornem a baixar, ja directes a una torre electrica on farem reunió.

Ara tan sols queda baixar per un corriol (és el mateix que varem fer servir per pujar a les vies “Pitufos” i Sang de Crack”. Les dues que he fet en aquest sector.

De baixada directes a la Pobla de Segur per fer un mos i atipar-nos de cervesa, que el Sol comença a apretar de valent.

NOM.................................. .........Cresta Xivatos

APERTURISTES....................... M. Tunica i R. Caballé

COMPANYS DE CORDA ........ Ginés Rodriguez, Isabel Notivoli

MATERIAL.............................. 14 cintes, jocs de camalots fins Nº3 , joc Aliens