dimarts, 23 d’agost del 2022

PARET DE LA SAGÜETA

DIUMENGE, 21 D' AGOST

Despres de descansar, que no es dormir gaire, (dormir al terre , no es el mateix amb els anys), a l'hora d'esmorzar es planteja el dilema del que fer avui.

Hi ha moltes alternatives, però la de fer una aproximació o retorn llarg no esta dins dels plans de la majoria. O sigui que la majoria guanya i decidim anar a una zona de confort. Aproximació i retorn curt.

Escollim la Paret de la Sagüeta, l' Angel i en Pere ja han fet alguna via allà però la resta no coneixem res i amb deu minuts de caminar ja estem a peu de via.

Avui fem canvi de cordades, en Pere, l'Angel i el Benjami faran cordada i comencen per la via de los Militares que no han fet.

El Mam i jo , comencem per les dues vies de la colla Sendero Limite.

La paret de la Sagüeta es una fraja de calcari molt bo i ben assegurada que et permet fer una matinal comoda amb els seus cent metres d'altura. L'escalada basicament es d'adherencia i de forats que recorden Coll Roig .

La primera via que fem és la Sendero Limite I, que és la primera que trobem.

Una primera tirada potent on cal superar un desplom, el no coneixer la via ens obliga afer algun A0 per palpar les preses bones. Superat el desplom, la dificultat baixa fins la reunió.

La segona tirada, ja és mes tumbada amb passatges d'adherencia que es deixen fer be, perquè la roca no rellisca gaire.

La tercera tirada, torna a posar-se tiesa i es un xic més dificil, però la placa per on puja et permet gaudir-la.

La quarta tirada, ja és per arribar al cim, no es lletja , però no es tant interessant com les tirades de sota.

Com que portem cordes de seixanta, amb dos rapels tornem a ser a peu de via i enllaçem amb la següent, La via Sendero Limite 2.

Aquesta via es mes equilibrada que l'anterior, les tirades son més mantingudes .

La primera tirada és menys dura que l'anterior, les preses son més evidents, com la via anterior superat el desplom la dificultat baixa fins la reunio.

La segona tirada, és mes mantinguda i vertical que la seva omologa de la dreta i la reunió esta a la mateixa altura que la seva veïna però uns metres a la dreta.

La tercera tirada, també es més mantinguda, tot i que amb una dificultat semblant.

La quarta tirada puja directe fins la mateixa reunió que l'anterior.

Com que ja coneixem els rapels, en un moment tornem al terra i amb ganes de fer una nova via.

Optem per la via dels militars que els companys ja han deixat.

Una primera tirada facil ens deixa en una reunió d'on surten dos recorreguts, un per l'esquerra i un per la dreta. Nosaltres escollim el de la dreta per tenir una placa molt llisa farcida de parabolts.

Aquesta placa resulta més dificil del que ens pensem, creiem que deu ser un (6b+), que ens obliga a fer algun passatge de A0 per superar-la. A mitja tirada la creua una via que creiem que es la que sortia per l'esquerra a la reunió i que va acercar una reunió situada entre la que fem i la Sendero Limite 2.

Nosaltres seguim enfilant-nos per la linea que hem escollit fins una reunió brillant que veiem més amunt.

La tercera tirada, ésta menys assegurada que cap de les tirades que hem fet abans, i amb passatges més obligats fins arribar a una barrera d'arbres on no veiem més assegurances, però entre els arbres es veu una possible linea que seguim i on trobem alguna assegurança més. Hem encertat el itinerari que ens deixa a una reunió cimera just a l'esquerra de la que habiem fet fins ara.

Ja tenim els peus calents de la calor i la adherencia i decidim deixar descansar el cos.

Baixem amb dos rapels i anem de retorn al cotxe on ens esperen els companys.

Ara a fer el dinar i preparar la tornada que estem molt lluny de casa.

NOM.................................... Sendero Limite I

APERTURISTES.................. Sendero Limite

COMPANYS DE CORDA.... Josep Aiguade (Mam)

MATERIAL........................... 10 cintes

DIFICULTAT......................... 6a+ (6a/A0)

NOM....................................... Sendero Limite 2

APERTURISTES.................... Sendero Limite

COMPANYS DE CORDA..... Josep Aiguade ( Mam)

MATERIAL............................ 10 cintes

DIFICULTAT............................ 6a

NOM........................................ Via dels Militars

APERTURISTES..................... ???

COMPANYS DE CORDA ...... Josep Aiguade (Mam)