Els VISAS a principi dels anys 70´s

Els  VISAS  a  principi  dels  anys  70´s

dimarts, 15 de gener del 2013

TOTXO DE LA NETA


DIMECRES , 09 DE GENER
Amb el Visa  volem començar l’any com havíem acabat l’anterior, sortint els dimecres.
Aquest és el primer dimecres de l’any i per mantenir les tradicions decidim sortir a escalar encara que no amb les condicions en que estem acostumats a fer-ho.
Tinc que treballar, això em deixa un marge horari molt reduït, però les tradicions són les tradicions i cal mantenir-les.
Escollim anar a la zona de Collbató “Nou Barris” per la seva proximitat al pàrquing, proximitat a casa  i perquè està arrecerada del vent .


Al pàrquing trobem uns companys que ja han fet la seva escalada i marxen amb una cara que reflecteix el fred que han passat, ... que no ens passi res!!.
A les quatre de la tarda ja estem a peu de paret i hem decidit anar al “Totxo de la neta” on tenim tres vies força interessants.
Comencem per la més fàcil “bròquil tòxic” amb una dificultat de cinquè més,  que ens permet escalfar per les properes.


La segona serà la via “sun gazing” amb una graduació de 6b, el Visa si llença sense contemplacions i aconsegueix treure-la sense gaires contemplacions, ara em toca a mi intentar-ho.


Començo una mica atemorit i en un passatge difícil tinc la mala intenció d’agafar-me de la baga, però un crit d’advertència que m’arriba d’ a baix fa que m’ho repensi i aconsegueixi superar el tram i la tirada sense marranades,..... ja que veure el que pot fer un crit a temps!!.........


La tercera és la via “Jefe ouray” graduada de 6b+ i en aquesta sí que ja no ho tenim tan clar i decidim fer-la amb corda per dalt.


El Josep decideix tornar a fer la segona via que hem fet per acabar de petar el braços, jo ja en tinc prou i em conformo amb assegurar-lo.


Just quan torna a baixar, el sol s’amaga i la temperatura cau força, si feia fred, ara en fa  molt més, per tant, cal recollir trastos i marxar a casa , son les 17.30, hem estat escalant 1,30 minuts i hem fet tres vies, podem estar contents.
Aquesta ha estat una bona prova per a propers dimecres, amb l’avantatge que cada vegada el dia serà més llarg i ens permetrà fer més vies.

J. ESTRUCH

1 comentari:

  1. Un pany de paret aquest molt ben aprofitat, les vies són molt interessants i assequibles pel grau proposat...ara que amb aquest fred. Em sembla que el totxo es diu de la Nela.

    ResponElimina