divendres, 6 de setembre del 2013

VIA ENTRE LINIES + PLACA

DIMECRES, 04 DE SETEMBRE

Avui és el primer dia que podem sortir a escalar després de les vacances i malauradament no tinc tot el dia, tan sols podem aprofitar la tarda.
Sortint de treballar passo a recollir al Josep i marxem en direcció a Can Jorba, li he proposat fer una via de la Miranda de Can Jorba per començar a entonar els músculs després de la parada d’estiu.
La via escollida és la via Entre línies, ens donarà metres amb una dificultat suau, vaja una tarda sense complicacions.

A les 4 de la tarda estem aparcant el cotxe a l’esplanada de Can Jorba i enfilem el camí d’ aproximació.
A les 4,30 el Josep, com és normal en la nostra cordada, comença la primera tirada una placa de 30 metres amb una dificultat de 6a, molt ben assegurada i amb molt bona roca.

La segona em toca a mi i la roca per trams ja no és tan bona, la dificultat baixa una mica i es queda en cinquè, el que permet gaudir força de la progressió.

La tercera per la ressenya que porten té 55 metres i una dificultat de cinquè , però el Josep troba una reunió als 30 metres i decideix fer una parada.

La quarta també té 30 metres, progressa per dins d’una canal que acaba en un petit sostre que cal superar, des de sota sembla més difícil que no és en realitat i fa reunió en un relleig sota d’un gran pi.

La cinquena és tan sols per fer cim donat que va a cercar la darrera tirada de la via Sol Solet que pujar per la dreta.

A les sis estem al cim i comencem a baixar per la mateixa via, ho fem en quatre ràpels de 30 metres i en un moment estem a terra. Encara ens queda llum i decidim anar al sector d’esportiva de la dreta per intentar fer alguna foto de la via i poder marcar la ressenya com ens agrada fer, però el Josep ha quedat amb gana d’escalar i una vegada estem sota el sector “Odio Africano” proposa fer alguna via.
Jo recordo que fa molt de temps varem fer una , a l’esquerra d’un díedre força llarga i amb una dificultat de 6a (esportiu).

Una vegada al lloc , hi ha tres vies al mateix sector i el Josep decideix provar la del mig, a casa he vist que es diu “placa” i té una dificultat de 6a, força mantinguda en els seus 35 metres.

Fem la tirada que no és fàcil i jo aprofito des de la reunió per fer les fotos que desitjava. Així tots contents i cap a casa. Deixem el lloc a les 8, 15 hores encara amb un xic de llum, però cada vegada el dia és més curt i caldrà ajustar els horaris.

1. Bona activitat per tornar a agafar el tò, ah i molt bona la perspectiva de la paret des del sector Odio Africano! una anecdota, en aquestes vies d'esportiva de 35 metres vaig tenir un bon ensurt, una vegada repetint-ne una d'elles, que ja havíem fet en altra ocasió amb corda de 70...donc que hi vam anar amb un 60! i no vam parar comte tranquils per haber-la fet ja, i mentre despenjava al company quan aquest estava a uns cinc metres del terra, Zas! la corda es va esmunyir del Gri-gri i a terra!!! sortosament no es va fer res, uns quants cops i els pantalons estripats, res pel que podria haber estat, anàvem sense casc aleshores....ja se sap l'esporttiva és "molt segura" em vaig quedar blanc, sempre mes he fet un nus al final de la corda...com a càstig em va tocar pujar a desmuntar la via tremolós de l'ensurt que vam tenir.