dimarts, 16 de març del 2021

ESPERÓ DELS MARGES + JULI FONT SIERRA

DIJOUS, 11 DE MARÇ

Aquest dijous he quedat amb el Joan per fer una sortida per Collbató, encara estem amb restriccions i no volem marxar lluny.

Li proposo anar a fer una via sense gaires complicacions de la que he tingut noticies no fa gaire. Encara que per la zona on esta situada serà una via de ressalts .

Com que no tenim gaire presa, primer fem un bon esmorzar al bar Muntanya i aixi deixarem que el Sol escalfi la pedra. Aprofitem per fer un xerradeta amb el Joan que també esta fent el cafè .

Decidim fer l’aproximació per la zona del jardinet i així fer una foto amb perspectiva de la zona on anirem.

El Joan comença la primera tirada que ens deixa sobre l’agulla dels marges, aquesta tirada es bonica.

Ara ens cal fer un petit ràpel fins el collet per començar a remuntar ressalts.

La segona m’ha decebut una mica, comença amb una rampa fins sota un contrafort, però en lloc de forçar-lo per la mateixa aresta , la via fa un flanqueig a l’esquerra per sortir per una fissura i retornar sobre el contrafort uns metres més amunt. Per sobre del ressalt he trobat un parabolt però creient que era una assegurança he seguit pujant entre matolls fins arribar a un pi característic on he fet la reunió, (el Joan m’ha dit que he fet uns cinquanta metres, però al no ser d’escalada ni els he notat).

Aquí ens hem despistat, per la ressenya que portem caldria fer un flanqueig a la dreta però no hi ha pas i decidim seguir per l’esperó uns metres més fins que el Joan Ha trobat un altre parabolt sota del següent contrafort, sembla que si que seguíem la via.

La següent tirada supera un petit encastament entre la paret i un bloc encastat a ella i segueix per una placa inclinada. En aquest punt creuem la via de “ d’en Pitu” i anem a cercar unes plaques que hi ha a la dreta.

D’aquí fins el final de via ens caldrà superar tres petits contraforts, ben assegurats.

Ara estem al final de la via i ens cal superar uns metres caminant fins a trobar-nos amb el camí de les bateries.

Tot baixant i aprofitant que passarem per sota del Serrat Foradat, aprofitem per fer la via “Juli Font Sierra”, que comença just en el cami. Una bona oportunitat per fer aquesta via que esta lluny de totes les zones d’escalada i cal apropar-se expressament per fer-la.

De tornada ens trobem amb companys que també han acabat la seva escalada i ens emplacem al bar Muntanya per fer una bona cervesa ara que no tanquen al migdia.