divendres, 1 d’octubre del 2021

VIA ROBIN FOOD i VIA DELS FÒSSILS

DIMECRES, 29 DE SETEMBRE

Aprofitem aquesta darrera sortida del mes de setembre per visitar zones on normalment fent l’aproximació o el descens sempre trobem algun bolet. Tot i que aquest any hem fet el mateix propòsit dues vegades i hem tornat amb el casc buit….  je, je.

Avui que anem l’Isabel i jo sols, també volem aprofitar per anar de descoberta d’unes vies, amb grau amable,  que s’han obert a la Paret de l’Altar.

Tenim coneixement de dues, però resulta que avui descobrirem que son quatre.

Aparquem als prats de l’ultima casa de la Solana i al costat del camí ja veiem una fita cridanera que ens diu per on cal anar. Seguim les fites pel bosc i una petita tartera fins un punt on veiem dues fites, una marca a la dreta i l’altre a l’esquerra.

Nosaltres escollim anar a l’esquerra i arribem fins un punt on hi ha una sageta picada a peu de paret. Ja hi som !!!.

Comencem a pujar per una placa tombada i darrera un arbre veiem una baga, per sobre, res més, però com que el grau es amable fem servir la intuïció i seguim el camí més lògic i net de la zona direcció a un  díedre que superem, just sobre el díedre trobem una nova baga i la reunió en uns arbres.

Mentre asseguro inspecciono la reunió i sorpresa, he trobat un cep i dos rovellons.

A la segona tirada ja hem començat a liar-la, seguint la lògica de la paret m’enfilo recte amunt i trobo un pitó amb una baga , un arbre llaçat i una reunió que resulten ser de la via de la dreta (via dels fòssils).

Per sobre no veiem res i seguim amb la lògica, segueixo placa i acabo sota uns desploms sense senyals de pas, cal recular i provar per un nou lloc, aquesta vegada per l’esquerra i per fi trobo un pitó  abans d’un mur vertical i sortint d’aquest un arbre llaçat, anem per bon camí.

A la reunió aquesta vegada no robo cap bolet però si uns guants destrossats. D’aquí en dos ràpels fins el terra.

Mentre tornem anem resseguint la paret per si veiem l’altre via i acabem trobant-la.

Just al costat de quatre rovellons... je, je això pinta força bé.

Fem la primera tirada sense complicacions que empalmo amb la segona, una placa plena d’incrustacions fòssils i amb quatre assegurances, una en un merlet, la segona , un pont de roca, la tercera un pitó i la quarta el mateix arbre que he llaçat en l’anterior escalada.

Com que la següent tirada acabem de fer-la en la saltem i tornem a la reunió intermitja per veure si la via puja per un altre lloc.

En lloc de tornar a fer la tirada anterior des de la primera assegurança m’enfilo recte amb tendència a la dreta fins un mur vertical que supero per un arbre, sense rastre de pas anterior a nosaltres. Fem reunió sobre un replà i decidim tornar a baixar per on hem pujat.

Total, donem per acabada l’activitat i tornar al cotxe.

A les fotos ressenyo l’itinerari de les vies (les he localitzat una vegada arribats a casa) en color vermell l’original i en color groc, les tirades que hem fet nosaltres