diumenge, 26 de juny del 2022

SORTIDA A LA GARROTXA

DIMECRES, 22 DE JUNY

Segueixo amb la fase de recuperació, la cama i el el braç quasi no em molesten, bé, el braç fa mal quant el forço, però es qüestio d'anar recuperant les sensacions poc a poc.

Per aquest dimecres li proposo a la Isabel anar a la Garrotxa per fer l'Esperó dels Llops que ja he fet, però m'agradaria pujar per Joanetes, (les tres vegades que he anat hem pujat pel Coll de Bracons.

A darrera hora s'apunta el Felip.

Sortim com sempre a les set del Bruc i fem una aturada técnica a la benzinera de Gurb per esmorzar i d'allà directes fins a Joanetes.

Una altre intenció que tinc a més de coneixer el cami , és veure si esbrino com anar a peu de via de la Directa Puigsacalm que pot ser un bon objectiu per a properes visites.

La sortida de Joanetes ja t'ensenya com sera el recorregut,...........sempre amunt !!!.

Finalment arribem a un indret que suposem que és “el barret”, punt on es separen els camins per anar a la canal dels “ Ganxos vells” i la canal dels “ Ganxos Nous”. Nosaltres per tenir-ho més proper al nostre objectiu escollim els ganxos vells i finalment arribem al Coll on es creuen tots els camins, escollim el cami del Pas dels Burros perquè ens deixa sota del peu de via.

Just acabat el tram de cadenes ens enfilem per una aresta amb passatges de grimpada fins que trobem el primer parabolt.

Les boires que  han anat sortint  com bolets i ens han acompanyat quasi tot el recorregut però ara a més fa  vent es fred i s'escolten tronades pel Bergueda que no ens donen gaire bon rotllo, tant dolent que......... decidim girar cua i deixar l'escalada per a una propera visita.

Desfem el Pas dels Burros i a la cruilla decidim coneixer més terrritori, (com diuen ..... cal aprofitar l'avidentesa). Decidim baixar per la ermita de Santa Magdalena i els Ganxos nous. (Aquesta opció està més equipada i és més directa).

Altre vegada al "barret" seguim baixant pel mateix cami que hem fet a la pujada però a l'altura del Puig del Soi agafem un cami que surt per l'esquerra que fent una marrada, (molt llarga , pero cómoda) ens porta a Joanetes.

Avui no hem escalat, però hem fet una bona patejada i ens hem guanyat igualment la cervesa. Ens aturem a Les Preses abans d'agafar el cami de tornada.

DADES DE L'ACTIVITAT

NOM................................. Circular Joanetes-Ganxos Vells-Pas del Burros-Ganxos Nous-

Joanetes

DESNIVELL                      800 Metres positius i 800 Metres negatius

HORARI                           4 Hores aprox.