dimarts, 19 de juliol del 2022

VIA MELCHOR

DIUMENGE, 17 DE JULIOL

Aquest episodi de calor sembla no tenir final i cada dia va a més.

Entre la calor i el tancament d'espais naturals cada vegada tenim menys opcions per anar a escalar.

Avui hem quedat l'Angel , el Pere i jo per sortir, però no tenim molt clar on anar. Per fi la proposta d'en Pere sembla la més asenyada i decidim seguir-la.

Anem a Cabirols per fer la via del Melchor.

Al mirador de Grasolet trobem al Enric que tot i estar lesionat ha pujat per cercar la fresca, ell no escalarà però ens acompanya fins a peu de via , una bona forma de fer recuperació.

Per arribar a peu de via cal pujar fins el pi mort que assenyala el principi de la via Civis Genis i seguir la feixa uns metres més a l'esquerra fins a trobar un parell de diedres paral·lels que son de les vies Pedro Giner i Melchor respectivament.

Generalment aquest tram no es comptabilitza com a via, però cal grimpar amb algun passatge de tercer grau i amb wambes , motxila i carregat de material cal anar en compte.

El peu de via es facil reconeixer pels dos espits que hi ha al fins d'una canal.

La via la hem fet en tres tirades però totes les tirades tenen una reunió intermitja, (diria que totes les reunions estan a vint metres).

La primera tirada graduada inicialment de (IV+), que personalment crec un xic desfasat a no ser que tinguis la elasticitat dels vint anys i puguis espatarrar-te molt. Ara l'he trobat de cinquè bó i amb descans en algun espit.

Superat el primer tram protegit per dos espits entrarem en una canal que ens deixa a la primera reunió (possible) , aquest tram esta protegit per dos burils.

El segon tram de la tirada surt de la canal per l'esquerra i la creua per sobre d'un escanyament per anar a cercar una bavaresa que ens deixa sota la reunió. Aquest tram esta protegit per dos pitons.

La segona tirada comença superant una llastra enganxada i anant a cercar un seguit de burils que pugen en diagonal a l'esquerra per una placa desplomada, creuarem una reunió penjada i seguirem en artificial fins quasi entrar a la reunió en un petit releix al costat d'un arbre. Trobarem molt burils i algun pitó (algun dels pitons esta força sortit i fa yu yu).

La tercera tirada surt per la dreta per pujar sobre una repisa on hi ha dos pitons quasi seguits, despres per una placa cal anar a cercar un arbre i d'aquest a un segon on teoricament també hi ha una pseudo reunió que no hem fet i d'allà s'enfila per un diedre equipat amb pitons però amb algun passatge potent fins a sortir del diedre i arribar al arbre on hi ha el rapel per baixar de la Dent de Cabirols.

Una vegada dalt, decidim baixar pels rapels de l'agulla Gopal-Ji que ens deixaquasi a peu de via i d'allà amb un altre rapels fins a peu del contrafort per agafar la tartera.

Una vegada al cotxe, baixem al Mirador per acomiadar-nos del Enric i fer la cervesa de rigor.