dissabte, 17 de febrer del 2024

DUES BIRRES I UNE BRAVES

DIMECRES, 14 DE FEBRER

Aquesta setmana tenim pensat amb el “Visa” anar a escalar per la zona de Ripollès però les concentracions de tractors a la zona de Vic ens fan replantejar l'objectiu i preferim anar a zones més tranquil·les i fora de les gran carreteres on segurament hi haurà embussos.

A darrera hora també s'apunta el Pere que ha pogut escapar-se la feina. Decidim que anar a Vilanova de Meià es un bon lloc.

Com sempre ens trobem amb el Pere a Jorba per fer la resta de camí junts, i marxem directes a Vilanova de Meià on a Cal Cirera acabarem de decidir l'objectiu davant d'un bon esmorzar.

Finalment i aprofitant que portem el cotxe del “Visa” ens decantem per pujar a Rubies, concretament a la Portella Blanca. Amb el seu cotxe podrem baixar fins quasi arribar al coll sense patiments.

Com que el “Visa” surt d'una convalescència decidim que ell decideixi quina via vol fer i ens parla d'una via que comença amb diagonal a l'esquerra que diu que és la “maduritas calientes” tot i que la descripció que fa de la primera tirada no coincideix amb els meus records, però anem a peu de via on veiem que no es la que ell recorda, busquem el recorregut que te a la memòria i finalment veiem que correspon a la via “Dues birres i unes braves”.

Localitzat l'objectiu ens posem en matèria repartint les tirades i comencem l'escalada.

La primera tirada és suau seguint un perell de diedres que es poden protegir bé, tot i que trobarem un espit , un parabolt i un pitó.

La segona tirada és la més mantinguda de la via comença amb un tram fàcil per entrar en una placa que seguirem superant trams de fissura fins un gran arbre on hi ha la reunió, trobarem cinc espits repartits per la tirada, un pitó i un arbre amb baga.

La tercera tirada és la més fotogènica, segueix un diedre amb tendència a l'esquerra fins arribar sota un petit sostre que salvarem per l'esquerra amb un passatge vertical però amb bona presa i ben assegurat, per sobre uns metres més seguint una fissura fins arribar a la reunió, trobarem sis espits i tres pitons.

La quarta tirada surt per la dreta de la reunió seguint una fissura que supera un diedre, una vegada superat aquest, remuntem una placa fins a trobar la reunió, a la tirada trobarem un pont de roca i tres espits.

La cinquena tirada comença per una placa ajaguda que arriba fins sota una fissura diedre on veiem un seguit d'espits que superarem els primers en A0 fins que ens cal posar alguna peça de flotants per superar un tram on la següent assegurança està molt lluny, per sobre dos espits per protegir una placa vertical però amb molt bones preses ens deixa a la sortida on trobarem la reunió a la dreta. A la tirada trobarem sis espits i un arbre.

Ja som dalt, ara gracies a tenir el cotxe al coll ens queda molt poc camí a fer i tornem a Cal Cirera per fer un bon dinar.

NOM............................................. Dues brirres i unes braves

APERTURISTES......................... Antxi , Llorens

COMPANYS DE CORDA........... Pere Giró , “Visa”