dijous, 13 de maig del 2021

INTEGRAL SAFARI

DIMECRES, 12 DE MAIG

Hi ha vies que les tens davant però no els hi fas cas fins que algun company la escala i li fa bona propaganda despertant-te el “cuquet” d’anar-hi tot i haver-la mirat en algun llibre d’escalada.

Això es el que ens va passar amb la via “ Integral Safari”, tinc la ressenya i alguna fotografia al llibre d’Ecos d’en David Hita però no cas, fins que uns companys de l’Isabel van fer-la i la van recomanar com a via a visitar.(demostració clara que encara funciona bé el boca-orella).

Avui és un bon dia per anar a provar-la i fer un “safari” per aquesta zona que tan sols he visitat de pas per anar a la zona del Faraó o per escalar a les zones d’esportiva de la part baixa.

Per arribar-hi cal seguir el camí de la “Coma d’en Pastor” fins a creuar el torrent i posar-nos a la seva vessant dreta (vessant est del torrent). Una vegada a la dreta del torrent, el camí torna a creuar a l’esquerra, (vessant Oest)  per enfilar-se fins el pas de la llastra, però nosaltres en lloc de seguir-lo anirem dreta (direcció est)per un corriol poc marcat que ens deixa en pocs minuts al peu de la via.

La primera tirada comença amb roca bona, però humida que rellisca força mentre escalem entre els arbres, però desprès tot i semblar més trencada es una progressió agradable, hi ha vuit parabolts en el primer tram, desprès s’ajeu i ja no hem trobat res mes. L’entrada a la reunió per un díedre bastant trencat. Fem reunió en una sabina gran, just sobre aquest tram

La segona tirada és un canvi de reunió, cal baixar per terreny trencat fins la paret de davant, (no hi ha reunió, però és còmoda).

La tercera tirada, supera la placa amb tendència a l’esquerra, hi ha un tram força dret però ben assegurat. Hem fet reunió en un pi petit que hi ha just abans d’entrar al bosc.

Aquí hem tingut un xic de dubtes, hi ha camins per tot arreu (camins fets per les cabres) i no es veu el tram següent, tapat pels arbres, cal anar a l’esquerra i aviat intuirem la resta d’itinerari, les assegurances estan força a l’esquerra i no es veuen d’entrada, de fet, nosaltres hem pujat per l’espero de la dreta fins quasi el cim de l’agulla i hem fet reunió en la canal que separa aquesta agulla amb el “Turó del pi”.

La última tirada, (es veuen els primers parabolts) comença per una placa molt de paret Nord, rellisca molt, i s’enfila fins uns arbres, d’aquí veurem un nou parabolt que t’orienta a sortir a la carena que seguirem fins el cim amb una roca molt bona.

Trobarem quatre parabolts i un pitó.

Aquí dalt fa un vent molt molest i no ens entretenim gaire, baixem amb un ràpel fins la reunió anterior i decidim anar a conèixer la zona.

Tot i que els companys de l’Isabel van dir que havien condicionat un corriol que baixa fins el torrent, nosaltres seguim les indicacions dels germans Masó i enfilem la travessia per anar a trobar el camí de La Palomera, tot un safari !!!.

Com que no tinc cap foto amb perspectiva per fer la ressenya, decidim pujar fins el coll de Mosset i baixar pel camí de la “Coma d’en Pastor”.

Una vegada al pàrquing, directes al Bruc per fer la cervesa de rigor.

En resum, una via interessant per a fer una matinal, ben assegurada i amb excursió incorporada, tornem per on tornem.