dijous, 7 d’octubre del 2021

VIA TOSSUTS

DIMECRES, 06 D’OCTUBRE

Per fi !!. desprès de tres intents avui hem tingut sort i hem gaudit amb les dues aficions i les hem complementat.

Dins la temporada de bolets ens agrada aprofitar les sortides per practicar les dues aficions que tinc, l’escalada i els bolets, i fins ara una de les dues no havia reïxi’t.

Fa dues setmanes a la Serra de Sant Joan , (on sempre per aquesta època baixàvem amb el casc curull de rovellons, aquest any, ni un !!).

La setmana anterior a Malanyeu, tampoc, tot i que varem trobar-ne alguns, però res important.

Aquesta setmana, si.......... Hem decidit anar a “La Baell” per fer la darrera via oberta a la zona i que jo encara tinc pendent, la via “Tossuts”.

Sortim d’Esparreguera a les vuit i entre aturar-nos a esmorzar i fer l’aproximació, per baix, arribem a les eres de la Baell a les deu. Sentim gent a peu de via i decidim anar a fer una ullada al bosc mentre ens acostem. Mai millor pensada, ha estat entrar al bosc i començar a veure una florida de rovellons molt interessant, tant que nou de paret fins les onze, ben carregats de rovellons.

Els escaladors que escoltàvem eren els companys, Solé, Pascuti i Ramir que per sort han escollit fer una altre via, la “ Adeu al scenic”.

La via que hem escollit puja per un díedre uns deu metres a l’esquerra .

La via l’hem trobada un pel xopa, però amb cura es deixa fer bé.

La primera tirada és una canal herbosa i enfangada de 15/20 metres equipada amb una corda fixa. La fem amb sabates normals per no embrutar els peus de gat, hi ha molt fang i rellisca molt.

Tota la via es ombrívola i en alguns llocs tindrem que lluitar amb la molsa mullada però esta ben assegurada i encara es pot reforçar més si es vol. Esta equipada amb espits i parabolts i en trobarem onze, a més d’un espàrrec sense plaqueta i una reunió intermitja desmuntada.

Hi ha un espit a mitja tirada molt a l’esquerra que no es necessari xapar, queda molt a desma.

La segona segueix la mateixa tònica, seguir el díedre, trobarem vuit assegurances i un equipament de ràpel a mitja tirada (obviar-ho). Molt de compte també amb un niu d’abelles que hi ha en un replà (un xic a l’esquerra del díedre) a mitja tirada.

La tercera tirada , segueix la mateixa lògica del díedre, amb la salvetat que es mes llarga i la reunió de dalt es molt incomoda, (esta equipada per fer-la en top-rope, des de la segona reunió, (molt més còmoda).

Des de aquesta reunió (R2) amb cordes de 60 metres arribarem a la R0.

Una vegada al terra , coincidim amb els companys i de tornada fem una nova repassada al bosc per acabar d’omplir, je, je. (no sempre trobes una bona florida).

Resultat, tots baixem amb rovellons !!!!.

De tornada ens tornem a trobar tots a Ripoll per fer la cervesa i un dinar.