divendres, 7 d’octubre del 2022

ARQUEOLOGIA TRANSMEDITERRANEA + CHANI

DIMECRES, 05 D'OCTUBRE

Aquest dimecres, començo la ronda de trucades i en Joan em fa una proposta llaminera, anar a la via Arqueologia Transmediterranea, és una via que ja la tenia tatxada com a feta però que no tinc piulada al blog. La varem fer amb en Josep Sanchez (e.p.d.) poc temps abans de començar el blog.

No recordo gaire, tan sols un llarg força dificil quasi al final on varem posar friends a dojo en una fissura invertida i una sortida a la reunió dificil de veure.

No em costa gaire apuntar-me a la festa, a tots dos ens agrada anar d'aventura !!!.

Les primeres tirades no presentan cap problema , son les mateixes que fem per anar a la Same, Good Join, Baikas, Dharma.... etc.

La quarta tirada es on teoricament deixem la linea i anem per sota, però aquesta tirada em toca a mi i quan m'en adono ja estic cami de la reunió de la Same i penso que d'allà dalt podrem refer el cami. Mirem per la zona de la cova que tenim a l'esquerra però no veiem continuació, s'imposa un petit rapel per baixar a la reunió del rapel de la nostra via (el tenim uns metres per sota).

Ja tornem a estar a la via. Faig el següent rapel (el de la via) i desgrimpo fins la reunió.

Ara ve la tirada que recordo, indefinida i dificil en el seu darrer tram.

El Joan va tirant i arriba als dos ponts de roca, inicialment no veu per on seguir, però per sobre alvira una reunió de parabolts i puja per fer-hi reunió.

Es el meu torn, tot i que segons la meva memoria no varem sortir per aqui l'altre vegada, recordo flanquejar sota el sostre amb flotants invertits fins el final de placa i una entrada dificil a la reunió.

Pujo a munt però el terreny es fa vertical i sense rastre de pas, despres de diferents intents, retorno a la reunió i cedeixo la prospecció al Joan, que fa el mateix que jo ( i una mica més), però finalment torna a la reunió. Estem trabats, però per sota nostre veiem un pitó vell. No ho dubtem i amb un passama ens atançem a un petit collet per fer una reunió de conveniencia. (Es una pedra desenganxada de la paret, molt semblant a la de la reunió de la Chani)

Mentre estudiem el terreny veiem a l'esquerra dos burils vells en una placa, (son els que parla la ressenya que trobarem en la darrera tirada de la via. No ens ho pensem i seguim escalant en aquella direcció, primer devallant i despres en flanqueig fins arribar-hi. Ara recte a munt per la placa fins la reunió de la via Chani.

Bé !!!. Em fet la via ( més o menys) i tan sols hem deixat pel cami dues bages i un mallon per reforçar els rapels no previstos .

La Chani ja no és un problema, l'hem fet més d'una vegada i esta quasi equipada, no hi ha perill de perdua.

Una vegada al cim, anem directes a Garraf per fer una bona cervesa que bé ens la hem guanyat.