dimarts, 2 de maig del 2023

VIA DE L' AMADEU sortida VIA AUGUSTA

DIUMENGE, 30 D'ABRIL DE 2023

Aquesta setmana es presenta complicada per sortit, jo tan sols puc sortir diumenge i la gent sortirà el pont sencer. Per sort quan ja tenia decidit pujar a esmorzar al Bruc sense res lligat,vaig rebre un missatge de l' Isabel que també estava sense colla per sortir.

Com orfes ens trobem a ca l' Anna i mentre esmorzem anem proposant diferents objectius fins que finalment em proposa anar a Sant Llorens de Montgai i fer la darrera via que han obert a la Paret del Pont, ella ja la ha fet, (com no pot ser d'altre manera), però jo no i estava esperant que la novetat de la via s'acabés i poder anar-hi sense aglomeracions.

Avui, sense un pla determinat i amb la gent aprofitant els quatre dies , es un bon moment per anar-hi.

Sortim a les deu i poc després de les onze ja estem al pàrquing. Mirant la paret tan sols veiem una cordada però estan en una altre via, a la que volem fer no hi ha personal.

L'aproximació és molt curta i comoda i en un moment estem a peu de via.

La primera tirada , presenta dues entrades, la de la dreta és mes suau i cerca les debilitats de la paret, la segona puja directe per una canal amb roca sanejada però encara crostosa.

L'Isabel ha fet aquesta entrada i li proposo començar per l'altre, però diu que aquesta és molt més interessant i que ja tornarà per fer l'altre, o sigui que pugem per la directa. Una tirada ben assegurada amb ponts de roca, quimics i parabolts amb un primer tram de roca a controlar, un segon amb roca compacta i un tram final de rampa amb terra per entrar a la reunió.

La segona tirada, comença amb un tram molt vertical, que no puc fer en lliure i m'obliga a fer dos passatges de A0, després el recorregut millora i va saltant petits “bombos” que ja son més fàcils, fins la reunió.

La tercera tirada surt per l'esquerra de la reunió amb roca gruyere que no fa bona pinta, però aguanta !!!. Uns metres verticals amb unes bones “nances” ens porten a un terreny gris de més bona roca i per un petit esperó arribem a la reunió en un repla.

La quarta tirada també surt per l'esquerra de la reunió amb un tram vertical per després anar a la dreta per enfilar-se per un petit esperó de trams terrosos fins la reunió.

En aquesta reunió tenim dues opcions, seguir per l'esperó amb una tirada curta i roca dolenta de la via que estem fent o anar a la dreta a cercar un mur de roca que correspon a la segona tirada de la via Augusta. La Isabel decideix pujar per aquesta ates que l'altre es lletja i curta i amb aquesta allarguem un xic l'escalada.

Una primera tirada curta, primer caminant fins la paret i després superar un mur vertical amb un passatge picantó, l¡Isabel l'altre vegada que va fer la via, va empalmar aquesta i la següent tirada però les cordes tenien molt fregament i aquesta vegada decideix fer la reunió intermitja .

La següent tirada fa un flanqueig a la dreta per anar a cercar un esperó que superen fins arribar sobre un petit replà, d'on podríem escapar-nos a l'esquerra i acabar la via , però encara queda una altre tirada que ens porta fins el punt més alt d'aquesta paret. Aquí si que estem al cim.

La baixada es fa caminant, primer fins el collet per on baixem quan fem les vies de la Paret del Pont i després continuar pel camí de baixada normal.

Com que ja comença a fer calor, decidim deixar-ho i anar a fer la cervesa de rigor.

Arribats al cotxe, mirem la paret i darrera nostre ja hi ha dues cordades a la mateixa via, es veu que encara esta de moda.

NOM............................................... De l'Amadeu sortida Augusta

APERTUIRSTES .......................... A. Ribes, L. Oloriz, A. Sans, J. Godoy, J.M. Escart