dijous, 15 de juny del 2023

APATXE REBEL A LA PARET BUCOLICA

DIMECRES, 14 DE JUNY DE 2023

El passat dimecres varem pujar per aquestes contrades per fer aquesta via, però el fet de veure una cordada a la via, la paret força mullada i poques ganes del personal,varem decidir fer un canvi d'objectiu i deixar-ho per una propera vegada.

El Lluis va quedar-se amb les ganes de fer la via i de les propostes que li he fet per aquesta setmana, ha escollit tornar a provar-ho.

Sortim d' Esparreguera a les vuit i mentre anem apropant-nos al objectiu cada vegada ho veiem més magre, arribant a Cervera el cel esta negre i abans d'arribar a Pons la pluja ja es intensa i persistent, però pensant amb el que va passar-nos diumenge camí d' Abella de la Conca, creiem que arribats a lloc tot serà diferent.

Dit i fet, a la baixada direcció Basella comencem a veure escletxes a les boires i una vegada superat Oliana ja quasi no hi han boires.

Al pàrquing , la historia es repeteix, hi ha un cotxe i segurament estaran a la via, però no !!!...... aquesta vegada hem tingut sort, veiem la cordada a la primera tirada de la via Olaya o alguna de veïna. No tenim cap cordada per davant i a més la paret esta molt més seca que la setmana passada .!!!

Fem l'aproximació fins a peu de via i comencem l'escalada. A peu de via una fletxa pintada amb les inicials AR i a pocs metres un pont de roca llaçat ens assenyalen el principi.

La tirada comença ajaguda i poc a poc va redreçant-se fins la placa final on cal apretar, per sort les fissures han estat netejades a consciencia i presenta bones preses , fem reunió en una feixa sobre un gran bloc.

La segona tirada surt per la dreta de la reunió, unes plaques tombades amaguen un pitó que no es veu d'entrada desprès per terreny suau fins un desplom que agafem d'esquerra a dreta per anar a cercar un diedre, aquest tram es bonic i ens deixa per sobre d'una feixa on trobem la reunió.

La tercera tirada comença superant un diedre assegurat per un pitó que deien les xarxes que havia desaparegut, però que ha tornat al seu lloc, per sobre i a la sortida del diedre un parell de parabolts per protegir un petit flanqueig a l'esquerra i pujar a una petita feixa sobre la que trobarem un seguit de parabolts que ens porten a una placa que acaba en un diedre.

La quarta tirada comença amb un tram difícil, un parabolt a prop de la reunió et protegeix un tram de finura en una placa tombada, per sobre dos pitons , el primer poc entrat que no dona confiança, per sort just a sobre hi ha una fissura invertida on et pots agafar bé i arribar al següent pitó, superat aquest cal pujar fins una petita feixa i superar una placa molt vertical i ben equipada on hem fet més A0 que no escalar, fins arribar a un petit sostre, aquest tram es molt vertical però les preses son molt bones per tibar de braços entre assegurança i assegurança. A la sortida del sostret hi ha una savina que el dia que falti farà que la sortida sigui molt més difícil, per sobre encara ens queden uns metres on trobarem un pitó amagat, just sobre una savina que millor no tocar. La reunió en una feixa molt còmoda.

La cinquena tirada es la que hem trobat més mantinguda, primer un tram d'artificial amb les assegurances molt properes, però de cop, aquestes deixen de estar properes i cal escalar entre elles, el terreny es molt vertical però van sortint forats on menys ho esperes i permet progressar amb algun descans fins arribar a un pont de roca doble on la paret perd verticalitat, a sobre uns deu metres veiem la reunió.

Aquesta reunió marca la sortida de la via, la següent tirada, flanqueja per sobre la vira a la dreta fins arribar a la carena on trobarem la reunió.

Teòricament ja hem acabat la via, però he llegit a la xarxa que millor fer els següents metres encordat donat que una caiguda pot portar conseqüències, nosaltres hem fet una tirada de 60 metres , primer per la carena i desprès per un camí que s'insinua per la vessant Nord, fins arribar a un coll on hem recollit el material.

Encara ens queda remuntar per una traça amb alguna fita fins un segon coll situat al Oest i que no es veu per baixar per la vira que ens portarà al camí d'aproximació.

Una vegada al cotxe, pugem fins Coll de Nargó per fer la cervesa de rigor, abans de tornar a casa.

Molt bona via i ben assegurada, segur que esdevindrà una clàssica de la paret.