dilluns, 26 de juny del 2023

VIA PICOLA GRAU A LA COMA DE L'ORRI

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023

Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!.

De les propostes que van sorgint sembla que la que presenta més possibilitats es la d'anar a la zona de Setcases on la calor serà més suportable.

Ara amb el llibre del Luichy tenim un ventall de propostes ben referenciades a fer.

Decidim anar a la Coma de l' Orri i més concretament a l'anomenada Piràmide de la Canal de l' Aigua on encara tenim alguna via pendent i algun company no hi ha escalat mai.

Avui en principi serem quatre però finalment som cinc.

Fem l'aturada per esmorzar al mateix pàrquing de la Coma de l' Orri que ja està quasi ple i mentre esmorzem acaben de decidir les cordades. Farem dues cordades en la primera aniran en Pere, el Josep i l' Àngel i darrera anirem el Benjamí i jo.

La via encara sense definir però segurament farem la Picola Grau que cap de nosaltres ha fet.

Però per arribar al nostre objectiu encara ens queda una estona de caminar, concretament ens ha costat dues hores arribar-hi i sota un Sol de justícia,...... uuff !!! cada vegada esta més lluny.

La primera tirada alguns ja la coneixem perquè comença amb la primera tirada de la via “Escaladors Asimptomàtics” que seguirem fins començar la segona tirada.

La tirada és ombrívola i amb molta molsa que t'obliga a assegurar cada moviment que fas i no és fins que la paret perd verticalitat i comença a donar-li es Sol que no progresses amb tranquil·litat. Els darrers metres de la tirada , ja sense molsa que rellisqui son fàcils i ajaguts.

La segona tirada segueix el mateix itinerari que l'altre via , però quan aquesta es desvia a la dreta per creuar una canal, la nostra segueix pel llom i per terreny fàcil fins la propera reunió. Hi ha quatre parabolts a la tirada i la part més difícil és localitzar-los en aquest mar de pedra.

La tercera tirada és del mateix caire, seguir pel llom rocós ajagut en direcció a una barrera de sostres que creuen la paret. Aquesta tirada es un xic més curta que l'anterior i d'igual dificultat. Trobarem tres parabolts.

La quarta tirada s'enfila per l'únic punt feble d'aquesta barrera de sostres, veurem un parabolt just en el lloc on cal creuar-la, per una fissura que supera la primera barrera i que seguint la fissura ens porta fins un punt on podem creuar i superar la segona barrera. Per sobre una placa que creuarem en diagonal a la dreta per apropar-nos a el diedre més llaminer de la paret. En la tirada trobarem quatre parabolts i algun arbre per assegurar-nos.

La cinquena tirada és sens dubte, la tirada de la via, sortim de la reunió en flanqueig a la dreta per anar al peu del diedre, quan aquest es posa vertical trobarem un parabolt a la placa de l'esquerra, és aquí on trobarem les dificultats més importants de la via, la següent assegurança esta força lluny i cal anar amb decisió per la placa tot cercant petites regletes que caldrà administrar amb compte, una vegada a la següent assegurança un tram més suau ens porta fins un pitó i per sobre un tercer parabolt just a tocar el diedre, ara amb decisió cal anar a l'esquerra per sortir-ne. A la sortida trobarem un parabolt que amb la ressenya del Luichy sembla ser la reunió, (junt amb un arbre que hi ha al costat) però nosaltres hem seguit pujant uns deu metres més i un parabolt més fins a situar-nos en el diedre de sortida on hem fet reunió d'un parabolt, un parell de flotants i un bec de roca.

La sisena tirada ha resultat més curta, uns primers metres verticals assegurats per un parabolt i despès la canal de sortida assegurada per un arbre que te una baga i un maillón, per sobre , uns cinc metres fins la reunió cimera.

Una vegada tots al cim hem fet quatre ràpels, (el tercer molt llarg i ens ha calgut des grimpar uns metres per arribar al següent. Els ràpels els hem fet tots d'instal·lacions de parabolts , (l'anterior vegada recordo haver ràpelat d'algun arbre).

Una vegada acabada la feina cal tornar al cotxe i directes a Ripoll per fer la cervesa.

NOM.............................................. Picola Grau

APERTURISTES ......................... Albert Solé, Josep Grau

COMPANYS DE CORDA ............ Benjami Audet

MATERIAL .................................. 12 cintes, joc de Camalots (fins nº3)