dijous, 20 de juliol del 2023

VIA DAME MAS GASOLINA AL PIC NEGRE D'ENVALIRA

DIMECRES, 19 DE JULIOL DE 2023

Aquesta setmana el Guillem te festa i va dir-me que li agradaria fer una escapada a Andorra per fer la via “Dame més gasolina” que darrerament s'està posant de moda a les xarxes.

Ja es hora de coincidir altre vegada la cordada Estruch's, la propera potser que també enganyem al Gerard i fem la cordada complerta.

Sortim d' Esparreguera a les set i fem la aturada per esmorzar a Oliana , fa temps que no mengem les truites de Ca “la Marisol”. Desprès direcció Pas de la Casa.

Travessar Andorra és ara un calvari no se pas quants trams d'obra hi hem trobat i entre axó i el transit el viatge s'ha fet etern.

A les 10 del mati estem aparcats al Pas de la casa, ara cal remuntar les pistes per poder veure el nostre objectiu. No es fins les 11,30 que no arribem a peus de la tartera on hi ha la via i podem localitzar-la.

Una vegada a peu de via, ens posem en feina.

Cal dir que es una via “Love-climb” molt còmode i tranquil·la de fer, de fet nosaltres hem trigat més en arribar a peu de via que en fer-la, però les vistes son impressionants i la tranquil·litat garantida.

La primera tirada , de quasi seixanta metres segueix per la paret de l'esquerra un cridaner diedre que ratlla el contrafort per la seva banda dreta. Trobarem onze parabolts repartits per tot el recorregut amb una dificultat de quart grau i bona pedra.

La segona tirada amb la mateixa longitud va decantant-se a l'esquerra per acabar sortint per un petit esperó , en aquesta tirada hem trobat deu parabolts.

La tercera tirada és un xic més curta que les anteriors, comencem creuant un camps d'herbes per anar a cercar un parabolt que veiem en una paret de roca que divideix la canal en dos. Pel mig de la paret trobarem quatre parabolts i un pont de roca fabricat i farem reunió en uns grans blocs, on trobarem dos ponts de roca i un parabolt.

Ara tan sols ens queda la darrera tirada on no trobarem una roca tan bona com fins aquí, primer un diedre que surt per la dreta fins un punt que es posa vertical, aquí podem sortir per la dreta o per l'esquerra, nosaltres hem optat per la dreta que es un xic més vertical i bonic i desprès amb un petit flanqueig a l'esquerra, (protegit per un pont de roca ja hem sortit al cim.

Desprès de fer les fotos de rigor baixem fins el Coll dels Isards seguint el camí del Pic Negre i tornem al cotxe.

Com que no volem trobar-nos amb els merders de les obres d' Andorra, proposo baixar per Puigcerdà i tot i que encara ens trobem amb obres a la collada de Piumorens.

Com que anem be de temps i encara es hora de dinar ens aturem al bar Rovelló de la Colonia El Rosal per fer un bon apat abans de tornar a casa.

Per cert , com que som previsors portem les cerveses ben fresques i complim amb el protocol just arribats al cotxe.

NOM................................................. Dame mas gasolina

APERTURISTES ............................. Soad, Lucia, Rosselyne i Xavi Bonatti

COMPANY DE CORDA.................... Guillem Estruch

MATERIAL....................................... 12 cintes

DIFICULTAT...................................... IV

1. Hola, a la R3 un dels ponts de roca ha saltat (era una bloc empotrat) i l'altre és un nus empotrat una mica precari. Jo he reforçat amb un Camalot del 3 més el parabolt que sí que hi és.