dimarts, 5 de setembre del 2023

EL JARDI DE LES MENTIDES + GRAN DIEDRE

DISSABTE, 02 DE SETEMBRE DE 2023

Aquest dissabte he quedat per sortir amb la colla i com sempre faig alguna proposta que pugui engrescar-los. No és gent de marxar gaire lluny però la proposta es prou interessant perquè algu si apunti.

EL JARDI DE LES MENTIDES

Finalment a les 7,30 ens trobem tres companys, el Pepe , el Ramon i jo. Els demes companys no han donat senyals de vida.

Marxem direcció a Oliana on tenim pensat fer la primera aturada per esmorzar. Com no pot ser d'una altre manera , ho fem a Ca la Marisol amb els seus esmorzars de forquilla.

Ara si, amb la panxa plena marxem directes fins a Coll Piquer on pensavem trobar molta gent, però no, tant sols una furgoneta d'alemanys que sembla que estan dormint encara.

Nosaltres agafem els trastos i fem la curta aproximació fins el peu de via.

En aquesta paret he fet totes les vies que em veig capaç de fer, per axó al saber que havien re equipat una de les vies amb grau suau, vaig fer la proposta per anar-hi.

Abans, aquesta via no tenia visites perquè era pujar per on puguis fins dalt sense un recorregut clar i força exposada. Ara amb el re equipament es convertirà en una clàssica com totes les que darrerament estan equipant aquest companys.

La primera tirada te el mateix peu de via que la via Africa però de bon principi es decanta a la dreta per guanyar espai vital i cerca el camí entre aquesta i la via “ M' en vaig a Mallorca”. D'entrada és suau i tan sols caldrà apretar poc abans d'entrar a la reunió. En aquesta tirada trobarem cinc parabolts.

La segona tirada, comença amb un mur vertical amb bons forats, per sobre trobarem dos passatges més difícils, el primer en un tram de mur negre amb molsa i el segon en un desplom on cal estudiar la seqüència de moviments per no trobar-te “pillat” a mig passatge. La tirada te set parabolts

La tercera comença amb un pas vertical just sortir de la reunió i després una serie de desploms petits, pot ser, que menys difícils que en la tirada anterior però més continuats i amb les assegurances un pel més allunyades. Hi ha cinc parabolts

Amb aquesta tirada arribem a la carena i cal baixar. Nosaltres ho hem fet amb dos rapels, el primer fins la reunió segona i el segon fins el terra.

Ja hem fet el nostre objectiu però encara es aviat per marxar i proposo fer el nostre segon objectiu el Gran diedre que tenim just a la nostra dreta.

GRAN  DIEDRE

Fa poc temps que vaig fer-lo i es força interessant i bonic.

La primera tirada comença per un diedre tombat amb roca conglomerada i vermella que sembla trencat, però res mes lluny de la realitat. Seguint el diedre la roca es torna gris i s'enfila pels diedre , ja més tancat fins la reunió que coincideix amb la segona reunió de l' Aresta dels menairons. Trobarem set parabolts i un pitó.

La segona tirada ja t'ensenya les dents, un esperó amb passatges verticals on cal tibar. Aquesta tirada ja pertany a l'Aresta dels Maneirons. Trobarem cinc parabolts.

La tercera tirada es més curta, comença amb un tram d'encastament on cal trobar la posició i desprÈs per la carena fins el cim de l'agulla Hi ha dos parabolts.

Nosaltres per allargar i baixar per on tenim les coses hem allargat la carena fins la reunió de la via “El jardí de les mentides” i hem repetit els ràpels.

Ara si que ja en tenim prou, a més comencem a sentir trons i no volem mullar-nos.

Solució !!!, baixar al poble per fer la cervesa.

NOM............................................ El jardi de les mentides

APERTURISTES ........................ Raül Alvarez i Joan Enric Martí

RE EQUIPADORS ..................... Miquel Garrel, Oscar Fernandez i Ramón Rubio

COMPANYS DE CORDA ............ Ramon Barcelo i Pepe Lopez

MATERIAL ................................... 12 cintes

DIFICULTAT ................................ V+

NOM............................................ Gran Diedre sortida Aresta Maneirons