dimecres, 9 de maig del 2012

SOMNIS DE QUIMFER

Dimarts,  2 de maig de 2012

Avui em trobo amb el Xavi i la Cris, el lloc escollit és Vilanova de Meià  (estic enamorat de Vilanova ...) i la via la Somnis de Quimfer
És una via de només quatre tirades, però bastant llargues, al costat n'hi ha de sis.
Itinerari de roca excel · lent, ben assegurada amb parabolts i de grau bastant mantingut.

La primera tirada, comença amb un petit ressalt de IV, fins agafar el primer parabolt a 6 o 7 m. del terra, després ve un tram no molt vertical però molt dur, no és dels típics de Vilanova, li donen 6a però podria ser alguna cosa més, molt ben assegurat, després ja de tràmit fins a la reunió, una mica incomoda per tres.

La segona surt cap a l'esquerra per després anar en diagonal a la dreta, superant així un sostre per la seva esquerra, tirada de les típiques de Vilanova, tiesa i amb molt bones preses, 6a, segons ens acostem a la R el grau va disminuint ...

La tercera és una passada, sortida per l'esquerra dels parabols, per tot seguit diagonal a la dreta, molt tieso    6a +, després petit mur menys vertical de presa molt petita, diuen 6b +, nosaltres Ao, després de tràmit fins a un bombo anterior a la R, assegurat amb un parabolt, ull si caus vas directe a la repisa, i de segon faries un pèndol guapo a la dreta, hi ha qui li dóna un 6c de bloc, nosaltres Ao.

La quarta, vertical amb molt bona presa V +, hi ha un passet per dalt  "curiosillo", bastants menys asegurances, poden posar-se en les ratlles horitzontals ...

Per acabar una grimpada de III fins a dalt, nosaltres, encordats.

Per al descens recomano baixar cap a l'Oest (contrari a la direcció del cotxe), seguir camí pla  a l'esquerra, segons s'arriba a dalt, fins arribar al final a una baixada, (fites) per una canal i després ja per sota de la paret cap a la carretera.
L'altre descens, des del cim cap a la dreta, el camí és molt més curt però perillós, molt dret i relliscós ...