dimarts, 24 de gener del 2023

VIA ANTON RIBAS

DIUMENGE, 22 DE GENER DE 2023

Els que som d'interior, no teniem gaire tirada a baixar a la costa per escalar i menys al Pic del Martell on tens que fer una bona pujada per anar a peu de via, era mes aviat territori de la gent de Barcelona. Nosaltres teniem Montserrat a tocar.

Ara amb les comunicacions tan rapides és un moment arribar-hi però seguim resistint-nos a fer-hi campanya. A més hi ha les restriccions que han limitat molt el nombre de vies que podem escalar, però una escapada sempre es bona i ara es bon moment per anar-hi.

Quedem amb la gent de Vilafranca i anem a fer una matinal, sense cap objectiu concret.

Avui serem quatre, el Josep, l'Angel, en Pere i jo o sigui que podrem fer dues cordades.

Arribats al parquing de Penya Ginesta ja trobem quatre cotxes tot i que encara fa fred.

Ates que no baixo sovint m'agradaria fer una via nova (per mi) i escollim anar a la via “Anton Ribas” i els companys aniran a la “Diagonal Pasatiempo” o sigui que estarem molt propers.

La primera tirada la fem per un diedre a equipar que hi ha a l'esquerra del nom de la via que esta pintat en un “bombo” de la roca. Al costat del nom trobarem un buril. Nosaltres hem tingut que autoprotegir-nos pel diedre i sortir sobre el “bombo”, per sobre uns passatges delicats per la roca ens deixen en una feixa que creuem a la dreta per agafar un contafort de roca bona, sobre d'aquest trobarem un parabolt i rodejarem un margallo per entrar a la reunió en un repla a la nostra dreta.

La segona tirada, s'imposa un A0 com una casa, una placa llisa amb preses molt punxagudes i molt pocs peus, uufff !!! fins arribar a la segona assegurança , res de res , en aquest tram ja es troben peus i es més factible. Superada la placa, un flanqueig caminant a l'esquerra i arribem a la reunió.

La tercera tirada surt per la dreta per un diedre brut i dificil de protegir que ens deixa sota de la primera bavaresa, aquesta, força potent i vertical, no trobarem cap assegurança fins superar-la i aleshores trobarem un buril per superar un diedre que ens deixa a la reunió.

La quarta tirada comença amb una rampa que ens porta a una segona bavaresa, per sort més suau que la primera i sobre d'ella un aparabolt en mig d'una placa llisa, sembla que calgui seguir per aquesta placa però uns metres per sobre i al costat d'una fissura ample trobarem un segon parabolt al costat d'un espit vell. Ara una fissura ratlla un sostre en sentit horitzontal a la dreta, molt bona de mans però dolenta de peus, per sort es menja el que li posem, tant que a nosaltres s'ens ha menjat un camalot del nº 03 que ha trencat un cable de las pales i no hem pogut treure`l.

Aqui s'acaba la fissura peró cal seguir en lleuger flanqueig ascendent a cercar un pont de roca llaçat molt cridaner a la nostra dreta i finalment sortir per un encastament brut fins la reunió que farem en ponts de roca naturals a la sortida del encastament.

D'aquest darrera part de la tirada hem vist diferents ressenyes i cada una surt per un lloc diferent.

Teoricament aqui s'acaba la via , però per sobre encara hem trobat un parabolt en una tirada molt llarga entre arbres i petits ressalts.

DADES DE LA VIA...................... Anton Ribas

APERTURISTES......................... X. Cullell, M. Miranda

COMPANYS DE CORDA .......... Pere Giró

MATERIAL................................. Joc Camalots fins nº3 (repetir mitjans), Joc de micros