dilluns, 2 d’octubre del 2023

VIA GEDE AL PAS DEL PRINCEP

DISSABTE, 30 DE SETEMBRE

Aquest dissabte tenia un compromís però a darrera hora se'n ha anat en orris i a calgut improvisar. Solució pujar a esmorzar a Ca l' Anna amb el material i veure si hi ha algun company que faci activitat. L'important es no estar-se quiet !!!.

A l'hora d'esmorzar, tot ple i comencem a negociar, je, je.

Finalment hem quedat en Carles i jo per anar a sant Benet perquè fa temps que tinc ganes de repetir la via Cerda Prokorski i no acabo de trobar el moment i com que el Carles no la ha fet es una bona excusa.

Sortim direcció al Monestir però tan sols arribem a les barreres. Hi ha una cua d'espant i retenen els cotxes per entrar fins que no es buidi el pàrquing. Cal cercar un pla B.

El pla B que portava no ens serveix perquè caldria donar la volta a Montserrat i no es pla essent l'hora que es.

Decidim anar a Agulles mentre pensem en un objectiu. Finalment decidim anar a Frares per fer la “Gede” del Pas del Princep que tinc entes que esta re equipada, tot i que no portem ressenya ni hem estudiat el recorregut, bé algo farem.

Com que la calor apreta decidim pujar per Coll de Port, és mes llarg però a l'ombra.

Arribem a peu de via sota un Sol de justícia, però estem decidits a intentar-ho.

Amb el cap pensant que esta re equipada cerquem una línea de parabolts i comencem a pujar però a la segona xapa ja veiem que no es la via, axó no es quart superior ni res semblant, cal baixar i cercar per on comença. (A casa, mirant ressenyes crec que era la via “Ei, tranki”)

Les noves tecnologies son un bon invent i podem baixar d' internet la foto de la ressenya , el que ens ajuda a trobar el peu de via que esta uns deu metres a la dreta nostre, en un contrafort.

Aquí veiem que restaurada, si, però d'aquella manera. La primera assegurança uns deu metres per sobre i es un parabolt, després dues peces de museu , (espits vells i rovellats) a l'altura del segon cal fer un flanqueig molt fi a la dreta per arribar a un altre espit sobre una vauma i ara si ja es veuen mes assegurances velles i espaiades fins la reunió al forat.

En aquesta tirada hem trobat dos parabolts i uns set espits vells.

La segona tirada creua tota la vauma i surt per l'altre extrem amb tècnica d' artifical que no deixarem fins la reunió en un llavi. En aquesta tirada hi ha dos parabolts i vuit espits vells.

La tercera, segueix una fissura cega amb totes les assegurances velles, es pot anar trampejant entre lliure i A0 fins la reunió sota un desplom. En aquesta reunió hi ha un munt de burils, espits i un parabolt, però mirant a l'esquerra veiem una reunió en una rapissa còmoda i amb anella de ràpel i creiem que han canviat la ubicació de la reunió i anem cap allà per estar més còmodes.

Per sobre de la reunió hi ha dues lineas, una que va a l'esquerra amb burils vells i una linea que comença just a sobre amb algun espit vell i una seguit de parabolts brillants i nous. Nosaltres creiem que aquesta es la via nostre i ens enfilem amunt, fins un punt superat un desplom.

Per sobre de la reunió i entre la linea de parabolts nous, n'hi ha dos de molt junts que ara hem deduit que era la reunió però que ens hem saltat al creure que era molt curta, per sobre un tram difícil i un parell de parabolts fins un punt on no hem sabut veure per on seguir. Després de varis intents decidim baixar fins la reunió amb anella i amb un rapel llarg fins el terra. Ens hem quedat a uns deu o quinze metres del cim i a casa mirant amb cura les ressenyes, crec que no teniem que fer el flanqueig a l'esquerra fins la reunió còmoda. (aquesta reunió pertany a la via que hem provat al principi, la via “Ei, tranki". La via deu continuar recte a munt però no hem vist cap assegurança .

Llàstima perquè veient les piulades la darrera tirada esta equipada amb força material i es podia fer be.

De tornada baixem per dins d' Agulles i fem la cervesa al refugi per apaivagar la set, la de relax la fem al bar Anna.

NOM.................................................. GEDE

APERTURISTES............................... Santacana, Guash, Surinya, Sintes i Gomez