diumenge, 31 de desembre del 2023

VIA GRAFFITI sortida GUATEQUE

DISSABTE, 30 DE DESEMBRE

De ben segur que aquesta serà la darrera sortida de l' any i amb tanta festa no tenim ganes de fer quilometres, ens quedem per Montserrat sense tenir cap objectiu concret.

He quedat amb la gent del Penedès per esmorzar junts a Ca l' Anna i acabar de decidir on anem.

Finalment ens decantem per anar al Serrat dels Monjos i més concretament a la via "Graffiti", una via que fa ara 12 anys vaig fer amb els companys, "VISA" i Grau , i em fa il·lusió repetir-la.

Serem tres , en Pere en Pep i jo.

Mentre fem l'aproximació veiem una cordada que està per on comença la via i anem pensant en altres possibilitats de fer, però una vegada a peu de via , veiem que la cordada esta a la via “Guateque” i no coincidirem fins arribar quasi a dalt.

La primera tirada comença per un diedre encaixonat però aviat el deixem per entrar a la placa de l'esquerra per on pujarem els primers metres, fins arribar sota un petit sostre que saltem per la dreta, just superat el sostre un flanqueig molt espectacular sobre el fil del mateix per anar a caçar una fissura ample que puja en diagonal a la dreta fins un punt on la deixem per superar un mur vertical que ens porta fins un segon sostre que flanquegem a l'esquerra on al final trobarem la reunió.

Aquesta tirada està protegida per cinc espits però caldrà reforçar la tirada amb flotants perquè tota ella és molt mantinguda.

La segona tirada dona un xic de treva, primer supera un diedre que es pot protegir bé amb flotants fins que trobem dos espits a la paret de la dreta del diedre, just en el primer punt on aquesta es deixa superar gracies a una fissura bona per als peus, per sobre una placa ajaguda i llarga on trobarem si tenim bona vista dos espits més abans d'arribar a la reunió, just al final de la placa.

La tercera tirada, és curta i pel que he vist ha estat redreçada, (o l' altre vegada que vaig fer-la ens varem saltar el tram difícil, continuant per la canal). Aquesta vegada hem fet per on senyala la ressenya. Uns primers metres ajaguts creuant una olivera centenària i una placa fins arribar a un arbre, just a l'esquerra d'aquest dos espits que pugen pel fil d'un esperó ens conviden a superar-lo i per sobre un flanqueig a la dreta per tornar a la canal on trobarem la reunió.

Ara ve la tirada compromesa, un mur vermell que creuarem de dreta a esquerra, (és una de les tirades que et queden guardades a la memòria). L'anterior vegada , he vist per les fotos que va tocar-me a mi patir-la, avui li toca al Pep. (Bé la veritat que jo també la he patit ... i molt més del que recordaba...... ufff !!! els anys no pasen en va !!!). La roca en aquesta tirada està marmolitzada i rellisca molt pel pas de les cordades, a més les assegurances estan molt allunyades i amb trams molt obligats.

Per sobre encara ens resta una tirada per a convergir amb la via "Guateque" i encara tenim una cordada que va una tirada per davant a la via “ Guateque” i una segona cordada que sembla volen anar a la via “Milenium” i no coincidirem per pels.

La tirada següent, que és la cinquena comença suau però el tram final és un encastament força dur i que ens obliga a penjar-nos les motxilles per sota els peus. La tirada te tres espits abans d'arribar al encastament i d' allà fins la reunió cal protegir-la amb flotants.

Ara estem a la reunió on es creuen les dues vies, la primera cordada de la "Guateque" ja esta fent la darrera tirada i l'altre s'han desviat a la “Milenium”. Nosaltres ens decantem per sortir per la “Guateque” i estalviar-nos el mur final de la “Graffiti”, (massa dificil per nosaltres), de fet l' altre vegada que vaig fer la via també vaig sortit per la mateixa, que tampoc és gaire facil.

La sisena tirada sembla poca cosa, però cal anar en compte, tan sols hi ha dos espits i un pitó vell quedant mitja tirada sense protegir. Primer una rampa ens porta a un diedre, per sota del diedre trobarem un espit i el clau. Una vegada en el diedre hi ha un espit i per sobre un tram de diedre /encastament que cal superar per anar a la dreta fins la reunió.

La setena tirada cal anar en compte com treballem les cordes perquè poden dificultar molt la progressió, primer un mur fins arribar a un pitó que caldrà posar una baga llarga pel fregament, un flanqueig a la dreta en deixa sobre un replà , sota un mur amb roca molt bona però molt i molt dret on trobarem dos espits i un pont de roca i quant sembla que tot s'acaba un encastament / bavaresa que acaba d'arrodonir la tirada.

Ara estem a la darrera tirada, tan sols resta un curt flanqueig fàcil a la dreta per arribar a una instal·lació de ràpel que en deixa al camí de baixada que seguirem fins arribar al últim ràpel que ens deixa al camí de les Faixades. Ja som al terra i marxem al Bruc per fer la cervesa de rigor.

NOM ........................................................ Graffiti

APERTURISTES ..................................... A. Ballart, J.E. Castellnou, X. Riera

COMPANYS DE CORDA ......................... J. Riba, P. Giró

MATERIAL................................................. 12 cintes, Joc Camalots fins nº3

DIFICULTAT............................................... 6a/A1

NOM.......................................................... Guateque

APERTURISTES ..................................... A. Ballart, F. Parera

COMPANYS DE CORDA ......................... J. Riba, P. Giró

MATERIAL................................................. 12 cintes, Joc de Camalots fins nº3