Els VISAS a principi dels anys 70´s

Els  VISAS  a  principi  dels  anys  70´s

dijous, 1 de febrer del 2024

7 MUELLES (INTENT FRUSTRAT)

 DISSABTE, 27 DE GENER

Portem varies setmanes quadrant agendes per poder fer una sortida amb el Jordi Ceballos, però per un o altre motiu ens ha estat impossible coincidir. Aquesta setmana i amb dies pel davant ho hem pogut fer i sortim el dissabte.

A proposta del Jordi l'objectiu és anar a Canalda. Aquesta escola sempre m'ha fet respecte però hi ha quelcom que m'atrau a tornar-hi,.... (segur que és un xic de masoquisme), i també és un lloc on costa molt trobar un company que t'acompanyi.


De les vies que proposa ens decantem per la via “7 muelles”, que ja em va bé perquè la primera meitat ja la vaig fer fa uns anys al fer la via “Fills del vent” i la recordo d'una dificultat assumible, que no fàcil !!.

A les 7,30 ens trobem a Monistrol i marxem directes a Solsona on ens aturem per esmorzar, el Jordi es queixa de la gola però no li fa gaire cas. Esmorzem i marxem fins el pàrquing de Ca la Rita on deixem el cotxe. Tenim tota la paret per nosaltres sols.

A peu de via ens repartim les tirades i com que no recordo quines tirades vaig fer de primer, decideixo començar jo.


El primer pas ja et posa a lloc, fins arribar al primer parabolt hi ha un passatge on cal ser àgil i jo d'axó en tinc poc, per sort el Jordi des de terra m'ha pogut aguantar el cul per no anar enrere i l'he pogut fer. Després cal seguir amb intuïció el millor pas per superar les vaumes que anem trobant, trobarem sis assegurances en aquesta tirada.


La segona tirada comença amb un tram difícil on et jugues les cames en una caiguda, el Jordi l'ha solucionat entrant per la dreta. La resta de tirada es del mateix caire que l'anterior, cal anar trobant assegurances i seguir el camí que et marquen, (cal dir que les assegurances estan força mimetitzades i costa de veure-las).


La tercera tirada és mig selvàtica. Comença en un tram de roca trencada i bruta on cal fer un xic de herba tracció i arribar a una placa on trobarem la primera assegurança, aquesta placa puja a la dreta d'un diedre brut i trencat fins arribar a una balma que creuarem caminat a l'esquerra i d'allà per un diedre brut que surt a una feixa inclinada completament plena d'herba on caldrà fer herba tracció fins la reunió.

Fa estona que el Jordi no diu res, en mi es normal donat que normalment no parlo, però el Jordi em diu que cada vegada li fa més mal el coll. Tot i així decideix continuar i enceta la quarta tirada.


Aquesta comença per una placa llisa i difícil de protegir, superada aquesta un mur molt vertical i llis on hi ha tres parabolts , aquesta es la part més difícil de la tirada i es el punt on es separa en les dues vies, la “7 muelles” que marxa a l'esquerra i la “Fills del vent” que va a la dreta. Nosaltres cap a l'esquerra fent una travessia per una vira de mans però amb els peus amb poca presa. En un punt el Jordi ha posat un camalot per protegir-se i a seguit flanquejant a l'esquerra però cada vegada més allunyat del itinerari de la via fins un punt que l'he vist en un bosc penjat quasi a l'altura meva però molt a l'esquerra.


Al veure la marrada decideix tornar sobre el camí fet i el despenjo fins la reunió. El mal de coll ja el molesta molt i segur que està enfebrat. Decidim deixar-ho per a una propera vegada.

Ara em toca a mi desmuntar la tirada, i en arribar al punt més alt on ha arribat ell, veig uns metres més amunt un espit i un parabolt junts (mimetitzats) i arribo fins allà. Se que la reunió deu ser uns metres per sobre i a l'esquerra, però si pujo a ella no podré desmuntar la tirada i deixarem tot el material, o sigui que amb un mallon i un mosquetó a les darreres assegurances decideixo desmuntar la tirada.


A la reunió, s'imposa una retirada i amb dos ràpels tornem al terra i directes al cotxe i a casa sense aturar-nos.

El Jordi m'ha trucat, després, en arribar a casa ha vist que tenia molta febre.

Ara, fent memòria de quan la vaig fer fa uns nou anys, veig que m'he fet gran i la via l'he trobat més difícil.

J. ESTRUCH


DADES DE LA VIA

NOM..................................................... 7 muelles

APERTURISTES ................................ J. Acosta, L. Lence, A. Goode

COMPANY DE CORDA ...................... Jordi Ceballos

MATERIAL .......................................... Joc Camalots fins nº4

DIFICULTAT.......................................... 6a

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada