dijous, 22 de febrer del 2024

MATINAL AL SANTUARI DE CORBERA

DIMECRES, 21 DE FEBRER

Anar a una zona d'escalada de moda te els seus perills, pot haver-hi saturació !!!. Això es el que ens ha passat avui. Nosaltres som dues cordades i decidim anar al Santuari de Corbera per fer alguna de les vies de moda i per sort hem arribat els primers, però darrera nostre han arribat fins a quatre cordades més.

VIA ELS 3 POLLETS

Nosaltres ens hem repartit per dues vies diferents, el Genis i el Lluís comencen per la via “Iaios” i nosaltres, en Pere i jo, volem començar per la darrera via oberta al sector, “Els tres pollets”.

1ª TIRADA DELS 3 POLLETS

Anem a la part més al Sud de la carena on trobem una reunió, però sense instal·lació de rapel per on baixar, a més sembla mal orientada per a baixar-hi i decidim obviar-ho i baixar per la via “Placa de la llum” on estan muntant el ràpels uns companys. Aprofitem la seva instal·lació per fer el primer rapel fins la primera reunió de la via i muntem amb les nostres cordes per baixar a la reunió 0 les dues cordades, (nosaltres obviem aquesta reunió i baixem fins el torrent).

Amb força problemes per la vegetació creuem la torrentera i sortim al bosc de l'altre vessant i baixem fins a trobar una clariana des d'on veiem el nostre objectiu. Tornem a creuar el torrent però a peu de paret no hi ha cap reunió. Per intuïció grimpem uns 15 metres fent el mico fins que trobem una reunió amb dos parabolts, ara si que som a peu de via.

Comencem a pujar seguint assegurances fins un punt on veiem que la via es bifurca, una segueix l'aresta i l'altre va a la cerca d'un diedre a l’esquerra, d' entrada escollim anar per l'aresta seguint el rastre de parabolts i arbres llaçats. Escalada plaent i ben assegurada però encara bruta de terra, (és el peatge d'anar a una via nova), poc abans de la reunió la via es redreça força i ens trobem amb un tram molt vertical que creua la paret vers l'esquerra per sota un desplom, superat aquest veiem la reunió sobre nostre.

VIA PLACA DE LA LLUM

Reunits tots dos a la reunió i aprofitant que no hi ha cap cordada que ens persegueixi decidim provar la variant que hem vist a la nostra esquerra. Un rapel de trenta metres i tornem a ser al començament. Ara seguim la variant que també resulta bonica i ben assegurada, pot ser que un xic més fàcil que l'anterior.

Tornats a la reunió fem les següents dues tirades en una de sola, son molt mes fàcils que les anteriors.

Ara decidim tornar a baixar per la via veïna, la “Placa de la llum” que és per on hem baixat abans, però aquesta vegada decidim fer ràpels de reunió en reunió i evitar el que ens ha costat abans recuperar les cordes en aquest rapel, fent-ho així, cap problema !!!.

Com que les tirades ho permeten fem les dues primeres en una de sola, resultant una tirada complerta amb una dificultat mitjana, molt ben assegurada, (crec que excessivament) i molt divertida

La segona tirada és més fàcil , com en totes les vies del sector, però també es bonica.

Tornem a arribar altre vegada a la carena i saludem a companys que fins ara no sabíem que hi eren i que acaben de fer la via que volem fer ara, la via “Iaios”.

Com que la jugada de fer els ràpels curts ens ha sortit bé, decidim fer-ho també aquesta vegada i amb tres ràpels arribem a peu de via.

VIA IAIOS

També repetim la distribució de la via com amb la via anterior,. Una tirada llarga fent-ne dues tirades amb una i la sortida fins el cim en una segona tirada.

Aquesta via, és molt semblant a l'anterior i trobarem la màxima dificultat en un tram sortint de la primera reunió (reunió que no hem fet).

Al cim decidim que per avui ja en tenim prou i mentre fem material esperem als companys que surten de la primera via que hem fet nosaltres i tots junts marxem al cotxe.

A l'explanada trobem al Cèsar i al Joan que també han acabat i van a dinar a Berga, nosaltres ens apuntem amb ells i acabem la jornada amb un bon àpat i amb molt bona companyia.

NOM.................................................... Els 3 pollets

APERTURISTES ............................... J. Baraldés, F. Panyella

MATERIAL.......................................... 15 cintes

DIFICULTAT........................................ 6a

NOM.................................................... Placa de la llum

APERTURISTES ............................... J. Casoliva (re equipada, J. Baraldés, F. Panyella)

MATERIAL.......................................... 14 cintes

DIFICULTAT........................................ V+

NOM.................................................... Iaios

APERTURISTES ............................... J. Baraldés, F. Panyella

MATERIAL.......................................... 14 cintes

DIFICULTAT........................................ V+

1. Hola Josep,
    Em costa imaginar-me com heu fet el mono per arribar a peu de via dels tres pollets. Per fer aquesta via cal rapelar la via com totes les altres. Tot i que els primers 45m son en diagonal, es fa prou bé. Nosaltres hi deixem una corda fixe per no haver de recuperar-la.
    Sembla impossible poder accedir a peu de via des del torrent !! a veure si hi heu deixat un bon camí...ja ja ja

He fet molta feina, felicitats.
    Teniu raó, les vies i sobretot la zona està agradant molt i les cordades no deixen d'anar-hi.
    Salut i a escalar.

2. Hola Josep,
    Em costa imaginar com vàreu poder baixar fins el torrent i després pujar fins a peu de via !!!
    Cal rapelar la via encara que el rapel sigui en diagonal. El millor és deixar una corda fixe fins la R.1