divendres, 9 de febrer del 2024

VIA PIRATES DEL MIGDIA A TIVISSA

DIMECRES, 07 DE FEBRER

Aquesta setmana li deixo al Lluís escollir la zona d'escalada i sense dubtar-ho proposa anar a Tarragona. Ara em toca a mi triar que fer. El dimarts per la tarda també s'apunten el Genis i l'Antonio, anirem amb el cotxe ple.

Mentre vaig esbrinant possibilitats m'ha vingut al cap una via nova que van passar-me a la trobada de cavallistes de Tivissa, és una via situada a la vessant Nord de la roca del Migdia però la bonansa de temperatures crec que ens permetran poder escalar-hi sense problemes, a més està en una zona no afectada per la regulació d'escalada per nidificació.

La via és diu “Pirates del Migdia” i és obra de la cordada “Ferret/Castellnou”.

Arribem a Tivissa i després de localitzar el camí d'aproximació marxem al bar “Missamaroi” per esmorzar i donar temps al Sol que escalfi l'ambient (la paret,no , que està en vessant Nord).

L'aproximació és curta i comoda, cal sortir pel camí que va a la ferrada del Tormo de la Margarida però seguirem pujant pel camí de la Llena fins que aquest comença a fer ziga zaga. A la tercera i just sota l'esperó per on va la via, deixem el camí i camp a traves pujarem fins a peu de via .

Des de peu de via veurem a uns metres per sobre, una savina llaçada amb un cordino.

La primera tirada no és gaire agraïda, bruta i amb roca trencada i està protegida pel arbre llaçat i dos parabolts. La reunió és sobre el contrafort on hi trobarem un parabolt i un espàrrec enfonsat, (es pot reforçar amb algun flotant).

La segona tirada comença caminant per creuar una petita feixa i uns metres després trobarem un arbre amb una baga, grimparem per la dreta d'un arbre per anar a cercar un parabolt en un diedre que superarem per l'esquerra i entrarem en un diedre on veurem un pitó vell al començar i un altre uns metres més amunt. Superem el diedre i sobre el contrafort trobarem la reunió just al costat d'un arbre.

La tercera tirada és curta, cal seguir una petita aresta fins a trobar una reunió a peus del mur següent. Trobarem un parabolt i un arbre llaçat a la reunió. Aquí la roca a controlar va deixant pas a una roca més solida però amb el típic tacte de la roca de paret Nord.

Sortim per sobre la reunió i anem a cercar un diedre a la dreta que superaren, sobre d'aquest trobarem un pitó i per sobre una placa de navegar i cercar el millor pas fins que veiem un diedre tombat a la nostra dreta i un pitó vell que marca el punt on ens cal flanquejar a la dreta. Aquest flanqueig es espectacular, sobretot a la seva part final per entrar a la reunió en baixada, trobarem un arbre llaçat i un pont de roca que ens ajudaran a entrar a la reunió en un nínxol.

A la reunió trobarem dos pitons vells, un parabolt i un pont de roca amb molt cordinos vells, també podem reforçar-la amb flotants.

La cinquena tirada també és bonica, surt per la dreta amb un tram vertical i superem una placa fins arribar sota un sostre que superarem per la dreta i sortirem a un diedre, just al diedre trobarem el pas més fi de la tirada per arribar a una llastra amb un cordino, (crec que es pot evitar aquest tram sortint més a la dreta i anar directe a una canal arbrada).

Nosaltres hem flanquejat a l'altura de la llastra per anar a cercar un pitó amb una baga. D' aquí seguim pujant en diagonal ascendent a la dreta fins a trobar un nou pitó (aquest nou) i per una fissura ample que hi ha al mig de la placa arribem a la reunió cimera en un arbre.

Cal dir que la via ens ha agradat, excepte el primer i part del segon llarg, creiem que es millor anar-hi a l'estiu o per la tarda, perquè hem passat un xic de fred i no hem vist el Sol.

Fent el camí de baixada , el Sol si que ja il·luminava tota l'aresta.

Per acabar-ho d'arrodonir la jornada, no hem trobat cap bar obert a Tivissa i hem acabat fent la cervesa en una benzinera a Salou