dijous, 8 de febrer del 2024

LO NIU DE L'ESCURÇO

DIUMENGE, 04 DE FEBRER

Després de molts dies sense coincidir, aquesta setmana torno a quedar amb la gent del Penedes i omplim el cotxe per pujar a Ager. També a última hora s'apunta l'Enric que ens esperarà a la pista de bon matí, ell pujara a dormir allà dalt.

Nosaltres sortim com sempre i ens aturem per esmorzar , deixarem que el Sol escalfi la paret !!!.

A les deu ja estem tots reunits i preparant-nos per fer l'aproximació, els nostres objectius, dues vies de la factoria, Remi /Luichy , juntament amb d'altres companys van trobar dues línies paral·leles que pugen fins les antenes a la zona de l'Embut.

També hi ha d'altres cordades a la zona , però per sort ells porten objectius més potents.

Com que som molts per anar a una sola via, ens separem en dues cordades. La cordada de gent de Torrelavid faran la via “El poeta Haley” i nosaltres, el Pere , l'Enric i jo anirem a la via “Lo niu de l'escurço”, que sembla més suau.

La primera tirada ja comença amb un tram on cal tibar, un pitó protegeix un passatge desplomat on la flexibilitat es necessària i ens deixa clar que ara per ara no ho som , després un diedre que es deixa fer bé per arribar a un pont de roca llaçat. D,aquí cal flanquejar a l'esquerra per anar a cercar dos parabolts que protegeixen un mur vertical que ens porta a l'altura d'un arbre amb una baga i per sobre uns metres mes fàcils fins entrar a la reunió on trobarem un parabolt. (podem reforçar-la amb flotants o agafar el primer parabolts de la tirada següent).

Aquesta tirada cal treballar bé les cordes per estalviar-nos tenir que arrossegar-les al final de la tirada.

La segona tirada comença amb un mur vertical protegit per un parabolt i un pont de roca, ens a anat molt bé arribar al pont de roca per la dreta on hem trobat millor presa de ma, però el passatge és dur, per sobre un tram més suau per entrar a un segon mur, molt més llis que el primer i protegit per dos parabolts on ens ha calgut posar l'estrep, després una sortida vertical i entrarem en un terreny brut i trencat abans d'entrar a la reunió, en aquest tram hi ha un pont de roca a llaçar i cal anar en compte amb la terra i les pedres soltes abans d'entrar a la reunió.

La tercera tirada no es gaire agraïda, una placa ajaguda dona pas a terreny brut i arbrat fins arribar a un arbre gran, sota hi ha un pont de roca, per sobre grimparem entre grans blocs i entrarem en un bosc penjat seguint una traça que ens portara a la reunió.

La quarta tirada comença en un mur molsos i de roca arrodonida, per sort l'arbre on tenim muntada la reunió ens permet fer el “mico” i arribar a assegurar-nos en un parabolt que veiem al final de la placa, cal seguir-la amb tendència a l'esquerra i sortir a unes feixes que creuarem fent petits ressalts fins a la reunió.

La cinquena tirada, és la més contundent, comença amb un slab que poc a poc es va redreçant fins arribar a una fissura herbada que remuntarem per l'esquerra, a mitja fissura la deixem per anar a l'esquerra i entrar en un diedre que seguirem fins un collet i sobre d'aquest un mur molt vertical amb tres parabolts on ens ha calgut l'estrep altre vegada , per sobre una sortida potent i ja serem a la reunió en un bon replà.

La sisena tirada es pot partir però com que no és gaire difícil la fem d'una tacada, tan sols trobarem un parabolt a mitja tirada (possibilitat de fer-hi reunió inter mitja).

Al cim dos parabolts ens esperen.

La baixada la fem per les cadenes que tenim just a la dreta i entre les dues vies.

De baixada esperem als companys que acabin la seva via i comencem la davallada fins el cotxe.

La via dels companys , que és més difícil però que segons diuen ells mateixos, es deixa fer, segur que serà un proper objectiu.

NOM.............................................. Lo niu de l'escurço

APERTURISTES.......................... Luis Alfonso, R. Bresco, R. Pie

COMPANYS DE CORDA ............. P. Giró, E. Solé (Chacó)

MATERIAL .................................... 15 cintes, Joc de Camalots fins nº1