dijous, 25 de juliol del 2024

TRES VIES A COLL ROIG

DIMECRES, 17 DE JULIOL

Aquest període que estem passant és el que pitjor porto per actualitzar el blog, primer la Festa Major, després les escapades amb la família aprofitant que tots estem de vacances, total que el rep les conseqüències és el Blog que deixo abandonat i després em costa recuperar el temps perdut.

VIA DIEDRE JOAN COLET

Avui després d'uns dies de relax a Andorra toca reportar la sortida de fa una setmana amb el Jose Luis i el Genis a Coll Roig. Teòricament teníem que ser quatre però al Visa li ha sortir un entrebanc i no podrà venir.

De totes maneres serà una jornada de retrobaments perquè el Jose Luis fa temps que no pot sortir amb nosaltres i ja l' anyoravem.

Sortim d'Esparreguera, el Genis i jo, donat que al Jose Luis li va millor pujar per Granollers i ens trobem a Ripoll. D'allà després d'esmorzar directes a Coll Roig.

No tenim cap objectiu concret, tan sols ensenyar-li al Jose Luis la zona perquè no la coneix.

Arribat al pàrquing, tan sols hi ha dos cotxes, un del Santi (que segurament està treballant amb nous projectes, però que no hem vist) i un altre cotxe que per les veus que escoltem estan a la via Malats de roca.

Nosaltres veient el panorama ens decantem per anar al “Diedre Joan Colet” que esta completament a l'ombra.

Com que no fa gaire temps que ja vaig fer-la serà una bona pedra de toc perquè conegui la zona.

La primera tirada comença suau però a meitat de la tirada hi ha algun passatge “peleon “, per sort el bon assegurament que hi ha a totes les tirades et permeten forçar sense por a fer-te mal. Trobarem onze assegurances.

La segona tirada la hem ajuntat amb la tercera, no es gaire còmode de fer-ho però permet guanyar temps. Trobarem tres assegurances al primer tram abans de trobar la reunió i una més en el flanqueig de descens fins la reunió.

VIA EL POU DE LES BRUIXES
 La tercera tirada és personalment la millor de totes i igual que l'altre vegada que vaig fer-la ha sortit fins que hem arribat al tram d'encastament que no he pogut fer, (aquest pas el tinc a travessat). Trobarem deu assegurances.

La quarta tirada i última comença amb un pas fort fins el primer parabolts i després per terreny més fàcil fins la reunió . En aquesta tirada trobarem tres parabolts i dos ponts de roca.

Una vegada acabada la via baixem caminant i aprofitant que a la via “El forat de la bruixa” encara tenim ombra, li proposem al Jose Luis fer-la perquè provi la roca anant de primer de cordada.

La primera tirada la treu sense problemes, hi ha nou assegurances.

La segona, amb un xic més de dificultat , també li surt, hi ha trobat deu assegurances.

Ara estem a dalt i en lloc de baixar fent els dos ràpels els proposo anar caminant i així coneixerà tots el camins per si vol tornar-hi. Aquesta vegada baixem fins les motxilles per beure aigua i descansar a l'ombra

Sembla que comença a apretar la calor, però el Jose Luis ha vist l'aresta per on pujaven els escaladors de l'altre cotxe i diu de fer-la, tot i la calor.

Sense dubtar-ho ens hi posem i així el Ginés també podrà fer les seves tirades de primer de corda.

VIA MALALTS DE ROCA

La primera tirada, encara a l'ombra presenta vuit assegurances.

La segona, una magnifica placa , plena de forats ens deixa en un collet, on també trobarem vuit assegurances.

La tercera es un canvi de reunió a l'esquerra per a posar-nos sota una placa plena de canalons , el primer tram i un petit desplom al segon tram, també trobarem vuit assegurances. La quarta tirada és un diedre un xic peleon on trobarem sis assegurances.

La quarta tirada és un canvi de reunió, cal caminar per una feixa fins a situar-nos sota el ressalt final.

D'aquí podríem escapar-nos ara que ja comença a apretar la calor, però no ens agrada deixar les coses a mitges i decidim fer la ultima tirada que està assegurada amb nou peces i un camalot que hem posat nosaltres.

Ara si, tots dalt, fem un petit rapel i tornem a ser al camí de baixada que fem directes fins les motxilles i al cotxe que la calor ja fa estralls.

De baixada just a la sortida de Ripoll ens trobem un accident , per sort podem sortir de cua per entrar a buscar el cotxe i aprofitar per dinar amb tranquil·litat, perquè a l'accident hi ha hagut morts i han trigat un parell d'hores en tornar a obrir la circulació.

Avui a tocat repetir totes les vies que hem fet, però el Jose Luis ha quedat satisfet.

NOM..................................... Diedre Joan Colet

APERTURISTES................. Santi Sanz, Toni Vilaseca

CORDADA........................... Gines Rodriguez, Jose Luis Gomez, Josep Estruch