dijous, 25 de juliol del 2024

MATINAL A LA REGIÓ DE FRARES I AGULLES

DILLUNS, 15 DE JULIOL DE 2024

Seguim de Festa Major i això ja s'acaba avui dilluns, però aprofitant que quasi tots els espectacles son per la tarda i que tot està tancat pe festa, hem quedat amb el Genis per sortir a fer una matinal.

ARESTA BRUC DE LA SENSENOM

És l'excusa perfecta per tornar a Agulles amb la maquina de retratar i fer les fotos que no vaig poder fer el dissabte. També aprofitarem per fer alguna escalada nostàlgica per la zona.

Avui per aquí dalt no hi ha personal, estem completament sols .

El refugi també resta tancat i pugem directes fins els peus de l'agulla Sensenom. Farem la seva Aresta Brucs i podrem fer les fotos de la paret de la Carena del Dumbo.

La via es de les més estètiques i boniques d'aquesta regió, tot i la seva poca dificultat però amb un traçat d'allò més encisador.

Les assegurances cal anar a caçar-les com si fossin “rovellons” perquè n'hi ha poques i mimetitzades amb la roca, nosaltres hem trobat dos burins sense plaqueta a la primera tirada

En la segona ja trobem equipament més modern, tres espits

A la tercera un xic de tot, trobem un espit i un burí sense plaqueta

A la quarta i ultima hi ha un parabolt, un espit i un burí sense plaqueta.

La baixada és amb un rapel pel darrera fins un collet i després per la canal que separa la Agulla a l'Ànec que tenim just al costat de Ponent.

ARESTA BRUC DE L'ÀNEC

Per amortitzar el mati ens apropem a l'aresta Bruc d'aquesta agulla, una altre de les clàssiques que cal fer per gaudir un bon panorama.

Aquesta és més curta i tan sols cal fer dues tirades.

Nosaltres escollim pujar tota l'aresta, tot i que els primers varen entrar per la canal de la dreta aprofitant una fissura que puja fins el replà de la primera reunió.

La primera fins un replà , te seixanta metres on trobarem dos parabolts i un burí sense plaqueta.

La segona molt mes curta està molt ben assegurada i hem trobat cinc parabolts.

El rapel també curt per la vessant Nord i tornar a baixar per la canal fins trobar el peu de via que hem fet.

Ara ja comencem a pensar en tornar al Bruc per fer la cervesa de rigor, però encara li proposo fer una darrera tirada per amortitzar la pujada.

Li proposo anar a fer una via d'en Dalmau i Portes que varem veure a la dreta de tot de la carena del Dumbo, la via Aresta Nord Est.

Amb el material penjat baixem uns metres per la Canal Ample i ens decantem a la dreta per anar a cercar el peu de via. Com que ho tinc recent de la setmana passada, aviat arribem i ens preparem per fer la via amb tot, a dalt decidirem si tornem abaixar per la Canal Ample o fem la Travessa d'Agulles per tornar a les Portelles.

ARESTA NORD EST DE LA CARENA DEL DUMBO

La via la hem trobat més exposada del que teníem previst en veure la seva graduació, hem trobat tres parabolts en tot el recorregut de trenta cinc metres i la roca un xic crostosa, de fet tots dos hem tingut algun ensurt al trencar-se alguna pedreta en el recorregut. La dificultat un xic per sobre el que diu la ressenya.

Ara la calor comença a apretar i preferim tornar a l'ombra i ho fem altre vegada per la Canal Ample.

Al Bruc trobem tot tancat al ser dilluns i baixem fins la benzinera a veure al “Chuli” per fer la cervesa de rigor

NOM.......................................... Aresta Bruc de la Sensenom

APERTURISTES...................... J. Vendrell, Rebollo, J. Vila

MATERIAL................................ 5 cintes

DIFICULTAT.................................. IV

NOM.......................................... Aresta Brucs de l'Anec o GAM

APERTURISTES...................... Poyuelo, Sunye, Farres

MATERIAL................................ 5 cintes

DIFICULTAT................................ IV

NOM.......................................... Aresta Nord Est a la Carena del Dumbo